جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان در نشستی با جمعی از علما و اندیشمندان قاره آفریقا گفت: امام خمینی(ره) تمام تلاش، آبرو و جان خود را برای احیای دین و قرآن گذاشتتند و انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین اساس تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در نشست با جمعی از علما و اندیشمندان قاره آفریقا که به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور به استان گلستان سفر کرده اند، گفت: کشور ایران دارای فضایی برادرانه برای زندگی و فعالیت مذاهب پنجگانه اسلامی بوده و بستر فعالیت های مذهبی و فرهنگی برای همه فرقه ها و مذاهب فراهم است.

وی با بیان این که در کشور ایران بستر فعالیت های مذهبی برای غیر مسلمان و انواع مسیحیت نیز فراهم و در حال فعالیت در کلیساها هستند، تاکید کرد: همه کشورهای اسلامی و ملت مسلمان نسبت به دستورات قرآن در ابعاد مختلف، باید تمرکز و حساسیت داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: هدف همه انبیاء رسیدن به عدالت اجتماعی و زندگی سعادتمندانه است و ما به دنبال همین هدف هستیم، مخالفت ما تنها با کسانی است که مانع تحقق اهداف انبیا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار کرد: دستگاه های بزرگ سرمایه داری و هالیوود با تمام وجود در حال تلاش برای دین گریزی و اسلام هراسی هستند.

وی، بزرگترین وظیفه علماء همه ادیان به خصوص ادیان الهی، در این شرایط کنونی را مبارزه با تفکر دنیاطلبی دانست و خاطرنشان کرد: ایران آمادگی تحمل هرگونه سختی و مشکل را برای رسیدن به هدف خود دارد همانطور که همه انبیا برای غلبه بر دشمنان و کفار هزینه های زیادی پرداخته و سختی های زیادی متحمل شدند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان یادآور شد: امام خمینی(ره) تمام تلاش، آبرو و جان خود را برای احیای دین و قرآن گذاشتتند و انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین اساس تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان گفت: توقع ما از شما علما و اندیشمندان این است که در بازگشت از این سفر، بیان کننده اتحاد و برادری بین مذاهب اسلامی درایران باشید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha