جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرویز فتاح

حوزه/ رئیس کمیته امداد گفت: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را به کمیته امداد اختصاص دادند که درحال ساخت آن‌ها و تحویل ساختمان‌های تکمیل‌شده به مددجویان هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری برای مددجویان کمیته امداد ۲۰ هزار واحد را در سطح کشور ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس سید پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه صف درخواست مددجویان برای تهیه جهیزیه در کل کشور به پایان رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته با ایجاد اشتغال‌زایی تعداد قابل توجهی از خانوارها را خودکفا کردیم؛ اما امسال 620 هزار خانوار را به جمعیت کمیته امداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه منازل دو هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد ویران شد، اضافه کرد: طی 9 ماه منازل این افراد را بازسازی کردیم و اکنون مددجویان بدون هیچ پرداختی در منازل خود ساکن هستند.

رئیس کمیته امداد از بیمه شدن 300 هزار زن سرپرست خانوار به همت کمیته امداد یاد کرد و گفت:‌ اول هر ماه مستمری مددجویان پرداخت و بعد از آن حقوق کارمندان را واریز می‌کنیم و محل تامین این منابع با یکدیگر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی مردم قم در کمک به کمیته امداد از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: هر یتیم ماهانه در سطح کشور بیش از 220 هزار تومان دریافت می‌کند اما این مبلغ در قم به بیش از 320 هزار تومان رسیده است.

فتاح با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه توسعه اداری را نمی‌دهیم، تصریح کرد: ما مؤسسات خیریه را رقیب خود نمی‌دانیم چراکه این مجموعه‌ها به دنبال رفع مشکلات مردم هستند و در این راستا گاهی در صورت توان از آن‌ها حمایت نیز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 62 درصد از سرپرست خانواده‌های زیر مجموعه کمیته امداد بانوان هستند، گفت: 330 هزار نفر دانش‌آموز در کمیته امداد عضو هستند و امسال در کنکور 150 نفر زیر هزار را کسب کردند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: 50 هزار واحد مسکن مهر را به کمیته امداد اختصاص دادند که درحال ساخت آن‌ها و تحویل ساختمان‌های تکمیل‌شده به مددجویان هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری برای مددجویان کمیته امداد 20 هزار واحد را در سطح کشور ایجاد می‌کنیم.

 

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha