جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه جشنواره علامه حلی(ره) با کشف استعدادهای طلاب جوان در امر پژوهش، به نهادینه سازی فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه ها کمک می کند، تصریح کرد: جشنواره علامه حلی(ره) و سایر جشنواره های پژوهشی پلی برای رسیدن به خلق آثار ارزشمند پژوهشی و کاربردی است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام سید علی موسوی، امروز در اختتامیه دومین دوره استانی جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه لرستان، در دانشگاه فرهنگیان خرم آباد، با اشاره به اینکه طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه تحقیق و پژوهش را در برنامه خود بگنجانند، بیان داشت: اساتید و پژوهشگران حوزه نیز باید با ترغیب و تشویق طلاب به امر تحقیق و پژوهش به  نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در حوزه ها کمک کنند .

وی با اشاره به اینکه حوزه باید با برگزاری کارگاه های تحقیق و پژوهش زیر نظر اساتید مجرب، طلاب نوقلم را با اصول و مهارت های پژوهش و مقاله نویسی آشنا کند، افزود: با برگزاری کارگاه های پژوهشی مستمر می توان شاهد خلق آثار پژوهشی فاخر و ارزشمند از جانب طلاب جوان و مستعد خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه جشنواره علامه حلی(ره) با کشف استعدادهای طلاب جوان در امر پژوهش، به نهادینه سازی فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه ها کمک می کند، خاطر نشان کرد: جشنواره علامه حلی(ره) و سایر جشنواره های پژوهشی پلی برای رسیدن به خلق آثار ارزشمند پژوهشی و کاربردی است .

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر  محتوا بخشی در امر پژوهش در حوزه، بیان داشت: طلاب و مبلغان پژوهشگر متناسب با نیازهای جامعه در ابعاد مختلف، رسالت پژوهشی خود را انجام دهند .

وی با بیان اینکه پژوهش مایه حیات یک طلبه و مبلغ است، اظهار داشت: حیات یک طلبه در تولید و ارتقاء دانش برای پاسخگویی به نیازها و رفع آسیب های اجتماعی در جامعه است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان خواستار توجه بیش از پیش تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه شد و خاطر نشان کرد: اساتید و مدیران مدارس علمیه باید به تشویق و ترغیب طلاب به پژوهش همتی جهادی داشته باشند تا طلاب مستعد و پژوهشگر شناسایی شوند و به خلق آثار پژوهشی فاخر هدایت و ساماندهی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha