جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 مبلغین در چهل سالگی انقلاب اسلامی

حوزه/ چهارشنبه شب ميهمان جامعه مبلغين تهران بودم؛ گروهی متشکل از وعاظ و مبلغان پایتخت که با اهداف مشخص و مقدس گردهم آمده‌اند و منشأ آثار و برکات فراوانی بوده‌اند.

خبرگزاری «حوزه» - تهران/ چهارشنبه شب ميهمان جامعه مبلغين تهران بودم؛ گروهی متشکل از وعاظ و مبلغان پایتخت که با اهداف مشخص و مقدس گردهم آمده‌اند و منشأ آثار و برکات فراوانی بوده‌اند.

در ابتدای جلسه یادی کردیم از دو مبلغ پرشور سال‌های نه چندان دور، مرحوم فلسفی و مرحوم سید قاسم شجاعی؛ مردانی از جنس غیرت انقلابی که یاد و نامشان همیشه جاودانه است همچنین در گفت‌وگویی که داشتیم بر ضرورت کار تبلیغ و مبلغان دینی تاکید شد، مسئله‌ای که این روزها نیاز به کار فرهنگی و ترویجی بیشتری دارد.

در این نشست شبانه و در فضایی مالامال از صمیمیت، سعی کردم به صورت كوتاه  نکاتی را پیرامون اهمیت چهل سالگی انقلاب و نیز دستاوردهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی طی این دوران مطرح کنم، همچنین به جبهه عظیم جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه چهل سال ایستادگی ملت ایران پرداختم که چه نقشه‌ها کشیده‌اند و چه توطئه‌ها بر ضد اهداف مقدس نظام اسلامی پیاده‌ کرده‌اند.

چهار دهه تلاش، مقاومت، بیداری، ایستادگی، پیشرفت، آبادانی، استقلال ، آزادی ثمره نهضتی اسلامی به رهبری بزرگ مرد تاریخ ایران، خمینی کبیر است؛ نهضتی نه فقط برای مردم ما بلکه برای همه آنهایی که نمی‌خواهند زیر شلاق استبداد و سلطه استعمار زندگی کنند. به قول جامعه‌شناسان غربی، انقلاب اسلامی نگاه و رویکرد دنیا را از توجه به لیبرالیسم و سوسیالیسم به سمت اسلام برگردانده است، دستاوردی که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و بلوغ و پایداری‌اش را در آستانه چهل سالگی‌اش نادیده گرفت.

آنچه انقلاب اسلامی را نسبت به سایر انقلاب های جهان برتری بخشیده و قرن بیستم «قرن امام خمینی» نامیده شده است، همانا «دینی و اسلامی بودن، نفوذ رهبری، فراگیری قشری (حضور یکپارچه آحاد مردم) ، استقلال و عدم اتکا به هیچ قدرت خارجی، بازتاب منطقه ای و جهانی انقلاب اسلامی از حیث صدور انقلاب در معنا و مفهوم و نیز الگو شدن برای جنبش های اسلامی در جهان اسلام» است ضمن اینکه انقلاب اسلامی الهام بخش و هدایتگری مبارزه محرومان و مستضعفان علیه مستکبرین و عاملی برای ظهور نسل جدیدی از رهبران اسلامگرا در جهان اسلام بوده است و توانسته اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را بشکند و هیمنه کاریکاتوری آمریکا در جهان را به چالش بکشد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیارند، اما به این همه قانع نیستیم، راه چهل ساله را با افتخار آمده ايم و امیدوار به فرداهای روشن‌تریم؛ با نگاه آینده‌پژوهانه به انقلاب باید چالش‌ها و آسیب‌ها را موشکافی کنیم تا از رهگذر آن موانع پیشروی بالندگی، پویایی و  مانایی انقلاب اسلامی را فراهم سازیم و به این ترتیب موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری با سرپنجه تدبیر حل کنیم و جمهوری اسلامی را الگویی برای جهانیان کنیم.

امروز صدها شبکه فارسی‌زبان در حال پراکندن موج یأس و ناامیدی در بین نسل جوان ما و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی هستند، دشمنانمان بیش از 27 بار شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما را تحریم کرده‌اند و توطئه‌هایشان در این زمینه تمامی ندارد، اما آنچه بر ما لازم است، پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و واقع‌نمایی در مورد دستاوردهای و البته چالش‌های پیش روست تا نسل فردا با آگاهی کامل و با امید اما به دور از هر گونه سهل‌ انگاری مسیری که در پیش دارد، وارد میدان شده و راه پدران و مادرانش را که این انقلاب با حمایت آنها به پیروزی رسید دنبال کنند.

در بخشی دیگر از این نشست شنونده صحبت‌های برخی از مبلغان با موضوعات مختلف بودم از جمله حجت‌الاسلام هاشمی گلپایگانی مدیرعامل خانه EB ایران که گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و مشکلاتی که برای بیماران ای بی وجود دارد را بیان کرد؛ او با اشاره به اینکه خانه ای بی، به عنوان تنها نهاد حمایتی مردم نهاد، غیرانتفاعی و داوطلبانه با مجوز فعالیت در سطح کشور اقدام به شناسایی بیماران پروانه‌ای و تحت پوشش قرار دادن آنها می کند گفت در این مسیر کمک‌های بشردوستانه مردم شریف ایران همواره پشتوانه ما بوده است.

همچنین ضمن تشكر درخواست شد که رسانه ملی فعاليت بیشتری در این زمینه داشته باشد و توجه دولتمردان را برای حمایت از این بیماران و قرار دادن EB در لیست بیماری‌های خاص جلب کند.

یکی از مشکلات این حوزه، ناشناخته بودن بیماری پروانه‌ای در سطح کشور است به همین دلیل فعالیت خانه ای بی در زمینه اطلاع‌رسانی، معرفی بیماری ای بی، تشریح گستردگی عوارض آن و آموزش مراقبت‌های صحیح برای بیماران متمرکز بوده است، به طوری که با جلب همکاری رسانه‌های گروهی و اطلاع‌رسانی توانسته است تا حدودی حساسیت جامعه و مسئولین را نسبت به این بیماری افزایش دهد.

دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha