جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زمان نخستین جلسه دادگاه شاکیان منع حجاب در نیجریه اعلام شد

حوزه/ حداقل ۱۰ تن از والدین دانش آموزان مسلمان علیه مدیر مدرسه بین الملل ایبادان در نیجریه، به خاطر ممنوعیت حجاب شکایت کرده و والدین دیگر نیز به آن ها پیوستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytrust، دادگاه رسیدگی به شکایت مسلمانان علیه مدرسه بین الملل ایبادان در نیجریه، به جرم ممنوع سازی حجاب برای دانش آموزان مسلمان، قرار است 11 ژانویه 2019 برگزار شود.

گفته می شود حداقل ده تن از  والدین دانش آموزان مسلمان علیه ممنوعیت حجاب اسلامی در مدرسه بین الملل ایبادان شکایت کردند.

 در جلسه روز جمعه در آکینتولا، نمایندگانی از سوی خانواده های مسلمان و مسیحی دانش آموزانی که می خواستند در این شکایت نامه شرکت کنند نیز حضور داشتند. والدین ضمن شکایت از مدیریت مدرسه، خواستار پس گرفن حقوق دینی دانش آموزان دختر به گذاشتن حجاب اسلامی در محیط تحصیلی شتند.

قاضی دادگاه ضمن اعلام اینکه رسیدگی به پرونده به تاریخ 11 ژانویه 2019 ارجاع می شود اعلام نمود که والدین دانش آموزان دیگر نیز می توانند در صورت تمایل به این شکایت نامه ملحق شوند.

گفتنی است تنش ها در این مدرسه نیجریه ای زمانی آغاز شد که مدیر مدرسه از ورود دختران محجبه به محوطه مدرسه جلوگیری کرد. در ادامه راهپیمایی ها روبروی مدرسه به راه افتاده که منجر به تعطیلی آن برای مدتی کوتاه گردید.

لازم به ذکر است درسال های اخیر معضل مبارزه دولت با حجاب در نیجریه ادامه دار بوده و برخی عوامل دولتی اقدام علیه حجاب را تجددگرایی و مبارزه با تروریسم وانمود می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha