جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، خانواده های شهدا را افتخار ملت خواند و گفت: خانواده شهدا بودن بزرگترین سعادت است و اگر در راه شهدا قدم بردارند در قیامت به آنها ملحق خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه دوشنبه در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم آذربایجان غربی، اظهار داشت: وقتی پدر شهید مسئولین را دلداری می‌دهد که در مقابل مشکلات شکیبا باشید، این نشانگر تربیت دینی خانواده‌ای است که به سبک زندگی اهل بیت(ع) زندگی می کنند و به همین دلیل هم شهدا از چنین خانواده‌هایی برمی‌خیزند.

وی ادامه داد: شهادت یک مقام بسیار ارزنده و بالایی است که دستیابی بدان افتخار دینی و عاقبت به خیری محسوب می‌شود؛ اهل بیت(ع) هر کس را دوست می‌داشتند، برای او شهادت را آرزو می‌کردند؛ خانوده های شهدا باید به فرزندان و همسران شهید خود افتخار کنند که خداوند آن‌ها را برای شهادت انتخاب کرد، چرا که شهادت مقامی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و فقط اولیاء الهی به این توفیق دست می‌یابند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: حضور در جبهه‌ای که یک طرف آن دشمن است، خود یک توفیق الهی است که اگر ختم به شهادت هم شود، آن فرد به بزرگترین توفیق الهی دست یافته است و خداوند در قرآن کریم از شهادت به عنوان یک توفیق بزرگ یاد کرده و شهید را زنده ابدی معرفی می‌کند.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم جایگاه ویژه ای دارند، چرا که شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند، ‌اظهار کرد:  خداوند متعال در قرآن کریم بیان می‌کند که شهدا مقامی رفیع دارند، براین اساس به برکت شهدا خانوده‌ آن‌ها هم در قیامت به شهدا ملحق شده و به مقام بالاتر می‌رسند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان خانواده شهید بودن را یک سعادت دانست و گفت: برای افرادی که خانواده شهدا هستند، سعادت بزرگی است و اگر در راه شهدا قدم بردارید، قطعا در قیامت به شهدا ملحق خواهید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha