جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حماسه

حوزه/ نماینده ولی فقیه درنیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان جرأت تجاوز و روبرو شدن با امت شهیدپرور کشورمان را ندارند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران بدانند تا زمانی که روحیه استکبارستیزی و شهادت‌طلبی در ملت ایران وجود دارد هیچ دشمنی با تهدید، تحریم و حمله نظامی نمی‌تواند این انقلاب را بشکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، در آیین بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل در مصلای نماز جمعه این شهر، با اشاره به خاطرات و رشادت‌های شهدا از صدر اسلام تاکنون گفت: شهدا با اتصال به معبود خود، درس گرفتن از مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) و مبارزه با هوای نفس شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه شهدا عاشق حضرت سیدالشهدا (ع) و ولایت بودند، تصریح کرد: در تمام وصیت‌نامه شهدا نوشته‌شده که ما برای دفاع از دین، اسلام و تبعیت از اسلام به جبهه رفته‌ایم.

وی شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه دشمنان جرئت تجاوز و روبرو شدن با امت شهیدپرور کشورمان را ندارند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران بدانند تا زمانی که روحیه استکبارستیزی و شهادت‌طلبی در ملت ایران وجود دارد هیچ دشمنی با تهدید، تحریم و حمله نظامی نمی‌تواند این انقلاب را بشکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی، با بیان اینکه شهدا با خونشان انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کردند، خطاب به مستکبرین خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیست غاصب بداند که امروز جوانان عزیز کشورمان بیدارتر، هوشیارتر، آگاه‌تر، با تجربه تر و زیباتر از دیروز آماده مبارزه با ظالمان و متجاوزان در سرزمین‌های اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در درگاه خداوند متعال عزیز هستند و تقدیم بیش از 800 شهید آران و بیدگلی در راه دفاع از انقلاب را افتخار کشورمان دانست و گفت: تمام خانواده معظم شهدا پیش حضرت فاطمه زهرا (س) سربلند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دشمنان بدانند شهید می‌دهیم ولی عقب‌گرد نمی‌کنیم، تصریح کرد: ملتی که با بریدن سر جوانش، بدنش را قطعه، قطعه کنند و از ارزش‌های انقلاب ، اسلام، آرمان‌های دفاع کند هیچ موقع در برابر تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی هم ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی، با تأکید بر اینکه مسئولین باید میدان جنگ اقتصادی را درست مدیریت کنند، به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به دشمنان که هیچ فتنه جدیدی ملت ایران را از میدان خارج نمی‌کند اشاره کرد و گفت: همان‌طور که ملت ایران در فتنه 88 با حضور به‌موقع، هوشیارانه و شجاعانه دشمنان نظام را از صحنه خارج کردند، قطعاً در برابر فتنه‌های جدید نیز هوشیارانه در میدان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی با بیان اینکه رزمندگان اسلام جبهه استکبار جهانی را در سوریه و عراق شکست دادند، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را پیروزی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ملتی که شهید بدهد، پای آرمان‌هایش ایستادگی کند و یادواره شهدایش پررنگ باشد هیچ موقع شکست نمی‌خورد.

وی، به سخنان مقام معظم رهبری که حفظ نام شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره و بزرگداشت حماسه و ایثار شهدا موجب زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است.

گفتنی است، چهارم دی‌ماه در تقویم شهرستان آران و بیدگل به‌عنوان روز «حماسه و ایثار» نام‌گذاری شده است. در این روز که عملیات کربلای ۴ آغاز شد، ۴۲ رزمنده ازجمله دو سردار شهید آران و بیدگل به شهادت رسیدند و رزمندگان گردان امام محمدباقر (ع) این شهرستان به‌عنوان خط‌شکن در عملیات‌های کربلای 4 و 5 جان‌فشانی کردند.

شهرستان آران و بیدگل با اهدای 824 شهید 1800 جانباز و بیش از 6 هزار ایثارگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت خود، در کشور را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha