جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تازه مسلمان آمریکایی، به خاطر حجاب اسلامی از موسسه آموزشی اخراج شد

حوزه/ درحالی که روز جهانی حجاب هر ساله ۱ فوریه (۲۰ بهمن) برگزار می شود، بنیانگذار این کمپین «صدای انتخاب» و هشتگ «آزادی در حجاب» و «شکستن کلیشه ها، شکستن مرزها» را از شعارهای مهم این حرکت دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، شعار سال 2019 قرار است «شکسته کلیشه ها، شکستن مرزها» باشد. به علاوه کمپین ترویج حجاب اسلامی امسال هم به صورت آنلاین و هم آف لاین در سرتاسر جهان دنبال خواهد شد.

نظمه خان، موسس این روز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هشتگ «آزادی در حجاب» هم اکنون در شرایط جهانی بیش از هر چیزی مورد نیاز است؛ زیرا رسانه ها به گونه ای وانمود می کنند که زنان سرکوب شده هستند و به زور حجاب به سر کرده اند، آن ها حجاب را نماد زندانی بودن زن می دانند.

خان افزود: از طریق این هشتگ زنان تشویق شده اند که صدای انتخاب شان را در پوشیدن حجاب نشان دهند و همچنین سوبرداشت های رایج را از بین ببرند.

خان ضمن بیان اینکه انگیزه اش برای ایجاد روز جهانی حجاب، چالش هایی بوده که هنگام بزرگ شدن در نیویورک با آن ها روبرو شده، گفت: دائما در مدرسه راهنمایی و ابتدایی به من زور گفته می شد. تبعیض ها در 11 سپتامبر 2001 به اوج خودشان رسیدند. هر روزه من با چالش های متفاوتی هنگام راه رفتن در خیابان روبرو بودم، تعقیبم می کردند، اوباش حمله می کردند و حتی تروریست یا اسامه بن لادن خطابم می کردند.

وی ضمن بیان اینکه بسیار سختی کشیده گفت که دلش نمی خواهد زنان دیگر با شرایط مشابه روبرو شوند.

خان گفت: برای همین تصمیم گرفتم خواهرانم را از مذاهب و قومیت های مختلف دعوت کنم که یک روز خودشان را به جای من بگذارند و حجاب به سر کنند، شاید اوضاع تغییر کرد.

گفتنی است روز جهانی حجاب که در سال 2013 توسط مسلمانان آمریکایی ایجاد شده، زنان از مذاهب و پیشینه های مذهبی و فرهنگی مختلف را به حمایت از حجاب زنان مسلمان تشویق می کند. در این روز زنان غیرمسلمان برای همبستگی با مسلمانان حجاب به سر می کنند.  بزرگداشت این روز هر ساله در 1 فوریه، مصادف با 20 بهمن برگزار می شود، در سال 2017 روز جهانی حجاب به یک سازمان عام المنفعه تبدیل شد که به گفته وبسایت رسمی این سازمان، ماموریت آن ها جنگ با تبعیض علیه زنان مسلمان از طریق اطلاع رسانی، و تحصیلات بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گیلدا US ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    حجاب اجباری توهین به هویت زن است.