جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راجی

حوزه/ مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: ما تا کنون پس از انقلاب بیش از ۵۰ بحران اساسی در کشور داشتیم که هر یک از آنان می توانست هر کشوری را فلج کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید محمدحسین راجی، مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در همایش پرچم داران بصیرت ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان، در مجتمع آیه ها با اشاره به تدوین کتاب دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: این کتاب حاصل پژوهش 17 هزار ساعته 70 نفر از نخبگان حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان این که هدف این کتاب آن بوده تا افرادی که نسبت به نظام اسلامی ناامیدند را با آگاهی از دستاوردهای آن امیدوار کند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمات فراوانی داشته که باید برای مردم تبیین شود.

مدیر پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در ادامه ضمن اشاره به علل شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن، بیان کرد: اقامه حاکمیت اسلام، استقلال خواهی، تحقق عدالت و رفع تبعیض، زمینه سازی برای رشد انسان ها و حذف فساد به همراه گسترش آزادی های عمومی از جمله مهمترین علل شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی می باشند.

حجت الاسلام راجی در ادامه ضمن تاکید بر علل عدم تحقق کامل اهداف انقلاب تا کنون، خاطر نشان کرد: به دلائلی تا کنون همه اهداف انقلاب محقق شده که باید در این راستا کوشید و از جمله علل این عدم تحقق می توان به موانع طبیعی همچون زمان بر بودن دستیابی به اهداف بلند در یک دوره و از جمله موانع بیرونی می توان به برنامه ریزی های دشمنان و تلاش آنان برای براندازی نظام و تحریم اقتصادی همراه با هجمه به باورها و جلوگیری از پیشرفت کشور اشاره کرد.

وی در ادامه برخی ضعف های فکری در حوزه اداره کشور، عدم اهتمام برخی مسئولین به همه آرمان ها و همچنین عادت های غلط اجتماعی همچون ترجیح کالای خارجی به جای مشابه داخلی و یا تجمل گرایی و اسراف کاری را از جمله دیگر موانع درونی در حوزه دستیابی به همه اهداف انقلاب عنوان کرد.

مدیر پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با اشاره به ارتقا عزت و جایگاه ایران در جهان یعنی بعد و قدرت تاثیرگذاری بر تحولات بین الملل خاطر نشان کرد: ایران پس از انقلاب هفتمین قدرت دنیا در تاثیرگذاری بر تحولات بین المللی شد و امروز در زمره هشت قدرت برتر دنیا قرار دارد و توانسته در حوزه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

حجت الاسلام راجی با بیان این که امروز برخی کشورهای توسعه یافته در پی سیاست های غلط، مردمشان فقیر تر شده اند، ابراز کرد: به طور کلی اگر کشوری توسعه پیدا کند، معنایش این نیست که مردمش ثروتمندتر شده اند.

وی با بیان این که رژیم شاه فضا را به سمت بی دینی سوق داد و فقدان معنویت را در کشور ایجاد کرده بود که جمهوری اسلامی زمینه را برای دینداری آماده کرد، گفت: تعویض اسامی خیابان ها، تاسیس شبکه های رادیویی و تلویزیونی قرآنی، احیا شب قدر و نماز اعیاد مختلف، رشد و توسعه مسجد سازی و دیگر عوامل همه زمینه و فضا را در کشور برای دینداری آماده کرد.

مدیر پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر فضای جمهوری اسلامی در بعد رشد و توسعه در چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی بیان کرد: ما تا کنون پس از انقلاب بیش از 50 بحران اساسی در کشور داشتیم که هر یک از آنان می توانست هر کشوری را فلج کند، اما با تلاش های صورت گرفته در تحقق آرمان های انقلاب امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست شاخصه توسعه انسانی را در مقوله رشد در طول این ۴۰ ساله در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    ما انقلاب کردیم تا بتهای انسانی برچیده شوند نه اینکه عده ای به مقام خدایی برسند. ما انقلاب کردیم تا صداقت و راستی بر کشور حاکم شود نه انکه صفات اهریمنی دروغ و فریب با توجیه مصلحت قدرت، شیوه تفکر و سیاست رهبران انقلاب باشد. ما انقلاب کردیم تا نامنیها و بی اخلاقیها برچیده شوند نه انکه عوامل ناصالح و ناامنی بعنوان حافظان مردمی حکومت باشند. ما انقلاب کردیم تا عدالت حاکم شود نه انکه ظلم بالسویه عدالت محسوب شود. ما انقلاب کردیم تا خشونت از جامعه رفع شود نه انکه خشونتگرایان بر مردم حاکم شوند. ما انقلاب کردیم تا غارت پنهانی ثروتهای ملی متوقف شود نه انکه سیل اسا و اشکارا به تاراج سرمایه های ملی که حق نسلهای اینده است بدون واهمه بپردازند. ما انقلاب کردیم تا زندگی انگلی حذف و کار و تولید با مدیریت دولت موجب پیشرفت و امنیت جامعه شود نه انکه دلالی و کلاهبرداری رونق یابد. ما انقلاب کردیم تا قوانین عدالت محور حاکم شوند نه حاکمان ماندگار و حکم به اختیار سرنوشت مردم را به بازی گیرند. ما انقلاب کردیم تا تبعیض برچیده شود نه انکه عده ای طلبکاربی تقوی و قانون شکن با عناوین مختلف انقلابی و جانباز بدون انکه مشخص باشد چه کار مفیدی کرده اند، حق افراد لایق را ضایع کنند. ما انقلاب کردیم تا جامعه همکار و قابل اعتماد داشته باشیم نه همفکر و همرنگ که امری محال است. ما انقلاب کردیم تا عدالت اسلامی حاکم شود نه انکه ریش و حجاب تحمیلی هدف غائی حکومت باشد. ما انقلاب کردیم تا مسئولین پاسخگو باشند نه انکه عده ای در قدرت دورهمی بطور ماندگار و بدون مشخص بودن مسئول واقعی، روزگار مردم را به جهنم تبدیل کنند. ما انقلاب کردیم تا دین عزت و شکوه یابد نه انکه مردم از مقدسات بیزار شوند و اسلام را عامل بدبختی خود و بشریت بدانند. ما انقلاب کردیم تا قدرت در حد دفاع داشته باشیم نه انکه سرمایه های ملی را صرف ایجاد قدرتی جهنمی، و جهان را تهدید کنیم. ما انقلاب کردیم تا رهبری عادل و مهربان و متعهد زمام امور کشور را دردست گیرد نه تندروهای بیرحم و بی قانون و اتش باختیار که از همه نهادها و شخصیتها و حتی احکام دین عبور کرده اند. ما انقلاب کردیم تا فاصله طبقاتی برچیده و وحدت ایجاد شود نه انکه عده ای از کانال تفکر اقتصاد دلالی رهبران انقلاب به ثروت افسانه ای بدون زحمت دست یابند و عده ای در خاک مذلت و فقر بیفتند و تفرقه افزایش ی