جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کمیته روحانیون چهل‌سالگی انقلاب در سمنان

حوزه/ رویش‌های انقلاب بیش از ریزش‌ها بوده است و پیگیری بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب شیوه‌های جدید ازجمله محورهای سخنان مسئولان حوزوی در کمیته روحانیون چهل‌سالگی انقلاب در سمنان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سومین نشست هم‌اندیشی کمیته روحانیون ستاد چهل‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب در استان سمنان، به میزبانی مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه باید دستاوردها و خدمات روحانیت به جامعه، برای مردم تبیین و تشریح شود، گفت: باید خدمات، فعالیت‌ها و دستاوردهای روحانیت برای جامعه به‌درستی برای مردم تبیین و تشریح شود و تبیین و تشریح درست فعالیت‌های روحانیت سبب جلوگیری از هجمه‌های دشمن علیه روحانیت و تقویت رابطه مردم با روحانیت خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد بارانی، معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و امام‌جمعه مهدی‌شهر نیز در این نشست گفت: ما عین همین تشکل را در مهدی‌شهر راه‌اندازی کرده‌ایم و محتوا برای مبلغین، ائمه جماعات و مدارس و مساجد ارسال می‌شود؛ باید از روحانیون و خطباء فعال و توانمند در راستای تبیین اثربخش انقلاب اسلامی در جلسات و برنامه‌های متعدد دستگاه‌ها دعوت شود.

حجت‌الاسلام علی همتی، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان سمنان در این نشست با بیان اینکه مسلماً در هر انقلاب و نظامی هم رویش‌ها وجود دارد و هم ریزش‌ها، گفت: ما نیز در انقلاب اسلامی روهایش و ریزش‌هایی داشته‌ایم اما رویش‌های انقلاب اسلامی بیش از ریزش‌ها بوده است که این‌ها باید مطرح شود.

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج طلاب در هر شهر برای طلاب برنامه دارند، تصریح کرد: دوره آموزش مروجین فرهنگ انقلاب برای حدود 80 نفر که 40 نفر روحانی هستند با حضور اساتید برجسته و خوب برگزار می‌شود؛ دوره‌هایی نیز با هدف بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب شیوه‌های جدید پیگیری می‌شود.

هاشم مشیری، مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه کارها و فعالیت‌هایی که روحانیون در این چهل سال انقلاب اسلامی اعم از طرح هجرت، طرح امین، حضور در روستاها و تعداد طلاب در قبل و بعد انقلاب، همگی این‌ها مستندسازی شده و برای پخش ارسال شود؛ روحانیونی که توانمند هستند در عرصه تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، اسامی آنان به صداوسیما ارسال شود.

حجت‌الاسلام حسین ذوالفقاری لقب، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه روحانیون در طول انقلاب اسلامی در چهار عرصه «شکل‌گیری انقلاب»، «پیروزی»، «تداوم» و «آینده انقلاب اسلامی» نقش داشته و دارند باید نقش روحانیون در این چهار دسته تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha