جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار رئیس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ رئیس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی از راه اندازی دفتر این پژوهشکده در تهران خبر داد و گفت: قرار است یک دفتری در روسیه و دفتری هم در اندونزی تاسیس کنیم و اهتمام داریم که پژوهشکده بتواند به صورت عالمانه مباحثی را که امروز نسل جوان به خصوص دانشگاهیان نیاز دارند به زبان روز منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضمن معرفی اهدف و رسالت های این پژوهشکده به ارائه گزارشی از فعالیت های آن پرداخت و گفت: این مجموعه نزدیک به 15 سال پیش شکل گرفته و اخیرا با تصویب مدیریت حوزه علمیه، تبدیل به پژوهشکده شد. لذا فعالیت های علمی و پژوهشی این پژوهشکده گسترده تر شده است، به همین جهت خدمت جنابعالی رسیدیم تا از رهنمودهای حضرت عالی بهره ببریم.

رئیس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی با اشاره به این که رویکرد پژوهشکده عروة الوثقی بر آن است که به تولید ایده به زبان مخاطب بپردازد، بیان داشت: پژوهشگران و اساتید این پژوهشکده اکثرا به زبان انگلیسی و عربی تسلط دارند و بنای پژوهشکده هم بر این است که علوم اهل بیت علیهم السلام را به زبان روز به جامعه هدف منتقل کند و الحمد لله آثار خوبی تا بحال در موضوعات مختلف همانند فقه، اصول و کلام که بعضی از آنها ناظر بر کلام جدید می باشد، به چاپ رسیده است.

تدوین "دائرة المعارف اسلام" به زبان انگلیسی برای مخاطب نوجوان و جوان در خارج از کشور

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: یکی از کارها و پروژه هایی که در پژوهشکده مشغول هستیم تحت عنوان "دائرة المعارف اسلام" به زبان انگلیسی برای مخاطب نوجوان و جوان در خارج از کشور است. چون علوم اهل بیت (ع) به زبان روز به خصوص زبان انگلیسی گرچه ترجمه شده اما به همان زبان مبدا کمتر تالیف شده است. مخاطب این دایرة المعارف نوجوانان انگلیسی زبان هستند که امیدواریم در ماه های آینده جلد اول به صورت مصور به چاپ برسد.

راه اندازی دفتر پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی در تهران، مسکو و اندونزی

رئیس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی با اشاره به نیاز مخاطبان  خارج از کشور به معارف اصیل اسلامی، گفت: در زمانی که خارج از کشور بودم احساس کردم والدینِ نسل جوان حتی والدین نوجوانان ایرانی که در آنجا هستند و فارسی کمتر می دانند نگرانیشان این بود که ما کتابی به زبان انگلیسی در موضوعات مختلف نداریم که به سوالاتشان پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سفری که اخیر به روسیه داشتیم در دانشگاه رودن که یکی از دانشگاه های مطرح دنیاست از این پژوهشکده درخواست کردند که در مورد فلسفه اسلامی و اخلاق پزشکی برای دانشجویان مسلمان و ایرانی آن دانشگاه کتابی را تالیف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری همچنین از راه اندازی دفتر این پژوهشکده در تهران خبر داد و گفت: قرار است یک دفتری در روسیه و دفتری هم در اندونزی تاسیس کنیم و اهتمام داریم که پژوهشکده بتواند به صورت عالمانه مباحثی را که امروز نسل جوان به خصوص دانشگاهیان نیاز دارند به زبان روز منتقل کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha