جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شکایت مددکار مسلمان از برخورد نژادپرستانه پلیس بیرمنگام

حوزه/ مددکار اجتماعی مسلمان که همراه با مادربزرگ معلولش از سفر حج به انگلستان برمی گشت، یک ساعت تمام توسط پلیس فرودگاه بیرمنگام مورد بازجویی قرار گرفته و می گوید که بیش از ۵۰ مرتبه این اتفاق برایش تکرار شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از metro، یک مددکار مسلمان در انگلستان از پلیس شهر بیرمنگام به سبب برخوردهای نژادپرستانه شکایت کرد. احمد علی، 42 ساله که همراه با مادر بزرگ معلولش از یک سفر حج به خانه برمی گشته، توسط پلیس فرودگاه متوقف شده و در تحویل سال نوی میلادی 2019 به مدت یک ساعت مورد بازجویی ماموران پلیس قرار گفته است. وی گفته که تاکنون بیش از 50 بار توسط پلیس فرودگاه متوقف شده و به نظر می رسد که افسران اداره پلیس از طبقه بندی های غیرقانونی و نژادپرستانه برای ایجاد مزاحمت برای او سوءاستفاده می کنند.

علی گفت: مثل کابوس می ماند و دیگر آزاردهنده و شکننده شده است. آن ها فکر می کنند که قانون هستند و پلیس ها قانون خودشان را دارند.

وی افزود: بارها زمانی که کودکانم و خانواده ام در اتومبیل بوده اند، مرا بی مورد متوقف ساخته اند، اما این بار مادربزرگم همراه بود و سفر حج او را نیز خراب کردند. این نخستین باری بود که پلیس جلوی مادربزرگم را می گرفت و برای او خیلی ناراحت کننده بود.

علی گفت: پس از اینکه عصبانی شدم آن ها بالاخره گذاشتند من بروم، زیرا هیچ مدرکی علیه من نداشتند. به نظر می‌رسد هر کسی که ریش داشته باشد از نظر آنان تروریست است.

آقای علی که برای یک خیریه بین المللی با نام «وحدت برای بشریت» کار می کند تاکنون چندین بار به سفر حج رفته است. پلیس مدعی شده که طبق طرح پیشگیری از تروریسم وی و مادربزرگ ناتوانش را متوقف ساخته اند.

گفته می شود این مرد مسلمان که در پروژه های خیریه در سرتاسر جهان فعالیت دارد، تاکنون به نقاط مختلف جهان سفر کرده است و به همین جهت نیز پلیس برایش مزاحمت ایجاد می کند.

گفته می شود براساس مصوبه 7 قانون ضدتروریسم 2000، افسران پلیس آمریکایی اجازه دارند هر کسی را که به نظر می رسد در کمیسیون، آماده سازی یا تحریک اقدامات تروریستی بوده یا حتی ظن آن برود که باشد، متوقف سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha