جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نسب ، استاد حوزه علمیه یزد

حوزه/ استاد حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه اگر خانواده های طلاب و روحانیون با شرایط سختی که دارند نتوانند آن را تحمل کنند و همسرشان را برهه های حساس یاری نکنند، سبب ایجاد مشکلات اساسی در زندگیشان می شود، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد توفیق طلبه در خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حسینی نسب، ظهر امروز در میزگرد تخصصی که در حاشیه همایش «هادیان نور» در یزد برگزار شد با تاکید بر اینکه ارتباط طلاب و اساتید باید تنگانگ باشد، گفت: استاد حتی در سن سالمندی هم می تواند طلاب را تربیت و با تدریس و تجربه خود آنان را یاری کنند تا به توانمندی در عرصه های مختلف برسند.

استاد حوزه علمیه یزد به نقش خانواده در موفقیت طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: زندگی طلبگی عموما با قناعت اداره می شود و با درآمد کم همراه است، لذا اکثر خانواده های روحانیون سعی می کنند شرایط سخت را تحمل کرده و نسبت به آن گله و شکایتی نداشته باشند که بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه اگر خانواده های طلاب و روحانیون با شرایط سختی که دارند نتوانند آن را تحمل کنند و همسرشان را برهه های حساس یاری نکنند، سبب ایجاد مشکلات اساسی در زندگیشان می شود خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد توفیق طلبه در خانواده است.

 حسینی نسب عنوان کرد: اگر به زندگی بزرگان بنگریم می بینیم که وقتی زندگیشان با مشکل و سخت ترین شرایط روبه رو می شدند، خانواده هایشان به بهترین شکل مدیریت می کردند و سبب می شدند که بازهم شخص بتواند راه طلبگی خود را با قدرت ادامه دهد.

انتهای پیام/ 313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    ایت الله حاج سید محمد حسینی نسب (دام بقائه)