جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه حوزه علمیه در این ۴۰ سال خدمات فراوانی را ارائه نموده است گفت: احیا و اجرای قوانین فراموش شده اسلامی در حاکمیت نظام یکی ازخدمات حوزه علمیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسن زمانی بعد از ظهر امروز در نشست شنبه های انقلاب با موضوع گزارش دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی روحانیت و حوزه های علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بیان کرد: رهبر انقلاب تأکید دارند که دستاورد های این انقلاب بیان شود و لذا لازم است برای خنثی کردن توطئه دشمن که می خواهند نظام و دستاوردهای آن را کم ارزش جلوه دهند این کار انجام گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از موفق ترین انقلاب ها است اظهار داشت: دشمنان هیچ گاه نمی گذارند انقلاب ها به آرمان های خود برسند غیر از مواردی که خداوند همراه ان انقلاب باشد و لذا انقلاب ما انقلابی الهی است؛ ما در این مدت در برابر همه توطئه های دشمن ایستادگی کردیم.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: مجموعه خدمات و دستاورد های حوزه  آنقدر فراوان است که در یک جلسه نمی توان آن ها را بیان نمود و امیدواریم مجالی پیش آید تا این دستاورد ها به طور کامل بیان شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در طول این 40 سال خدمات فراوانی را ارائه کرده است گفت: یکی از عرصه های مهم حوزه که در تهیه مقدمات برای پیروزی انقلاب مؤثر بود عرصه سیاسی است.

امروز کشورهای دیگر از انقلاب ما  الگو می گیرند

حجت الاسلام و المسلمین زمانی بیان کرد: تأسیس نظام جمهوری اسلامی دومین خدمت سیاسی روحانیون است؛ تنها کشوری که انقلاب اسلامی در آن تحقق پیدا کرد ایران بود که انقلاب را با مدل مردم سالاری دینی عرضه کرد و این اکنون در حال گسترش است و کشور های دیگر از آن الگو می گیرند و روزی این الگو مورد پذیرش ملل دنیا قرار خواهد گرفت.

وی به دو ضامن ولایت فقیه و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: در هیچ کشوری این ویژگی حاکمیت فقیه را نداریم؛ تأسیس نهاد های دیگری چون مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله اقدامات بعد از انقلاب بود.

حدود 4 هزار قاضی روحانی در سطح کشور فعالیت دارند

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز حدود 4 هزار قاضی روحانی در سطح کشور فعالیت دارند افزود: در نهادهای دیگر چون نیروهای مسلح روحانیون حضور دارند؛ تا قبل از انقلاب اگر وزارت خانه های ما فاقد روحانی بود اما امروز به لطف انقلاب وزارت خانه و نهادی نیست که در ان نماز جماعت برگزار نشود و یک روحانی نقش آقرینی نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز در آموزش و پرورش با تفاهم نامه ای که مدیرحوزه های علمیه با وزیر آموزش و پرورش امضا کردند قرار شده است تا جاهایی که ظرفیت حضور روحانی است آن ها حضور یابند و اکنون در بسیاری از مدارس روحانیون حضور دارد.

2 هزار مدارس طرح امین

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان واگذاری تربیت دینی برخی مدارس به حوزه ها عنوان کرد: امروز حدود 2 هزار مدرسه آموزش و پرورش از طرح مدارس امین است که در آن یک روحانی مسؤلیت تربیت دانش آموزان را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ انجمن علمی در حوزه علمیه قم شکل گرفته است خاطرنشان کرد: سومین خدمت سیاسی حوزه ها احیا و اجرای قوانین فراموش شده اسلامی در حاکمیت این نظام بود.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: مبارزه با جریان های انحرافی  از دیگر خدمات سیاسی حوزه ها بود و حوزه ها وارد یک افشاگری دینی شدند که از وقتی دشمن این را متوجه شد وارد ترور بزرگان ما شد.

حضور 40 هزار طلبه رزمی و تبلیغی در جبهه ها

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر حوزه ها این  نقش انقلابی را انجام نمی دادند معلوم نبود انقلاب ما ادامه پیدا می کرد یا خیر ابراز داشت: حضور روحانیت در دفاع مقدس از دیگر اقدامات بود و روحانیت نه تنها در بخش ارشادی و تبلیغی بلکه در بخش رزمی وارد شد و 40 هزار طلبه رزمی تبلیغی در جبه ها حضور داشتند که با رزم خود همگامی خود را بارزمندگان اثبات نمودند.

حجت الا سلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه 43 امام جمعه شهید، 26 نماینده مجلس روحانی، 72 طلبه غواص شهید، 143 فرمانده طلبه، 124 آرپی جی زن و 33 روحانی شیمیایی و هزاران جانباز طلبه دوران دفاع مقدس وجود دارد گفت:  در دفاع از حریم حرم نیز روحانیون بسیار پر رنگ ظاهر شدند و تا کنون پیکر بیش از 30 نفر از آنها به کشور بازگشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha