جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شریعت جو

حوزه/ استاد حوزه با ابراز تأسف از عدم اطلاع برخی جوانان نسبت به احکام و مسائل دینی، گفت: حوزویان و آگاهان مسائل دینی، جوانان را برای آگاهی از مسائل دینی و احکام اسلامی راهنمایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام شریعت جو در نشست اخلاق اسلامی طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با قرائت آیه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» اظهار کرد: بنا بر روایات، کسانی که برای رضای خدا ایتام آل رسول خدا(ص) را راهنمایی می کنند روز قیامت تاجی بر سر دارند که محشر را روشن می کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از جوانان  از احکام و مسائل دینی بی خبرند گفت: افرادی که مسائل دین را نمی دانند مانند یتیمانی هستند که راهنما ندارند و باید با تلاش و همت ایشان را دستگیری کرد.

استاد حوزه بیان کرد: در روایت داریم «لا دین لمن لا حیاء له»؛ یعنی کسی که حیا ندارد شرم ندارد و از حضرت رسول اکرم(ص) نقل شده است: «هرکس حیای او کم باشد تقوایش کم است و هرکس تقوایش کم باشد قلبش می میرد وهرکس قلبش بمیرد وارد آتش می شود.»بنابراین باید تلاش کنیم دخترانمان خداشناس و باحیا شوند .

حجت  الاسلام شریعت جو، نشر نکات اخلاقی زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را در جامعه بسیار لازم دانست و تصریح کرد: باید از طریق مطالعه، با ابعاد زندگی این دو معصوم آشنا شویم  و به دیگران نیز بیاموزیم تا اخلاق و منش این دو بزرگوار، الگو و سرمشقی برای خانواده ها باشد.

وی با اشاره به آیه«او حسبتم انما خلقناکم عبثا»اظهار کرد: خداوند ما را بیهوده و عبث خلق نکرده، بلکه این خلقت هدفی دارد و بنا بر آیه « و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» انسان وجن فقط به خاطر عبادت خدا آفریده شده اند. این عبادت بی مزد و اجر نیست و اصل این مزد و اجر در این دنیا نمی گنجد، بلکه در آخرت نمود پیدا می کند؛ چرا که نعمت های اخروی قابل مقایسه با نعمت های دنیوی نیست.

حجت الاسلام شریعت جو با تشریح عبادت به عنوان هدف خلقت انسان، گفت: اولین جزء عبادت اصول دین و مذهب و دومین جزء فروع دین است و اهم فروع دین نماز است بنا به روایتی از امام رضا(ع) اولین چیزی که  روز حسابرسی از آن سوال می شود نماز است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha