جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: باید از فرصت صدا و سیما، فضای مجازی و اصحاب رسانه در امر تبلیغ معارف دینی زکات استفاده کنیم و نتایج و برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین، گفت: مبلغانی که به منظور تبلیغ زکات اعزام می‌شوند، باید از معارف دینی زکات آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند مردم را از اهمیت این حوزه بیشتر آگاه کنند.

وی ادامه داد: زکاتی که مردم پرداخت می‌کنند، حسنه است و خداوند می‌فرماید کسانی که کار حسنه انجام می‌دهند، پاداشی بیشتر از آن دریافت می‌کنند و اینها معارف دینی ما است که می‌باید با جدیت بیشتری در جامعه تبیین شود.

 امام جمعه قزوین بیان کرد:  خداوند در قرآن می‌فرماید «كسي كه زراعت آخرت را بخواهد به او بركت مي ‏دهيم، و بر محصولش مي‏ افزائيم، و آنها كه فقط كشت دنيا را مي‏ طلبند كمي از آن به آنها مي‏ دهيم اما در آخرت هيچ نصيبي ندارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این وعده الهی است که اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا روی بیاورند، قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏‌گشاییم و وعده الهی یقیناً محقق خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه بیان مسائل شرعی و فقهی بسیار مؤثر خواهد بود،  اظهار کرد: در منابع دینی تأکید شده اگر شخصی خمس مال خود را پرداخت نکند، اعمال عبادی او دچار مشکل می‌شود و خداوند اعمال او را نمی‌پذیرد و اگر این مسائل فقهی و شرعی را مردم با جزئیات بدانند یقیناً اثر می‌پذیرند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مبلغان باید مسائل اخروی درباره «مال» را برای مردم شرح دهند، چرا که خداوند درباره چگونگی جمع کردن و هزینه کردن مال سؤال می‌کند و این مهم نشان می‌دهد حلال و حرام بودن مال، تنها در جمع کردن نیست بلکه هزینه آن نیز باید مورد توجه باشد

 رئیس شورای زکات استان قزوین در ادامه بر شناسایی و استفاده از فرصت‌های تبلیغی تأکید و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و طرح هجرت روستاها فرصت بسیار ارزنده‌ای هستند تا در امر تبلیغ زکات از ظرفیت آنها استفاده شود.

  حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: باید از فرصت صدا و سیما، فضای مجازی و اصحاب رسانه در امر تبلیغ معارف دینی زکات استفاده کنیم و نتایج و برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ارائه گزارش دقیق و جامع از میزان جمع‌آوری و موارد مصرف زکات را ضروری دانست و تأکید کرد این گزارش هر فصل تهیه و به اطلاع مردم برسد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha