جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ مهم‌ترین وظیفه رسانه در شرایط کنونی مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن و پاک کردن شبهه و تردید از ذهن مردم است. دشمن با صرف هزینه‌های میلیاردی و با تکیه بر نیرو‌های نفوذی و برخی مزدوران منطقه‌ای تلاش می‌کند هدایت افکار عمومی را در داخل کشور به دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، گفت : هر پدیده جدید به محض ورود به دنیای واقعی همواره فرصت ها و چالش هایی را به همراه خواهد داشت که نمونه آن همین  فضای مجازی  که به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است که باید هوشیار و آمادگی مقابله با آن را داشت .

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فضای مجازی که می تواند با برنامه ریزی به بستری آموزشی و مفید تبدیل شود، با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند زمینه ساز خطراتی در تمامی سطوح و ابعاد زندگی باشد.

حجت  الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: سایت‌های متعدد شیعی و مراجع در زمینه پاسخگویی به شبهات بسیار مؤثر عمل می‌کنند، اما همچنان وهابیت به شبهه‌افکنی در فضای مجازی می‌پردازد و در صدد آسیب رساندن به اصول اعتقادی شیعیان است.

وی اظهار کرد: اگر در فضای مجازی تبلیغ دین و نماز صورت نگیرد، هزاران فاجعه از طریق این فضا در جامعه لجن‌پراکنی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین  ادامه داد: در عرصه پاسخگویی به شبهات، اولین روش این است که مبانی شبهه‌ کننده را شناخته و به موقع شبهات را شناسایی و پاسخ مستدل به آنها ارائه دهیم.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که فضای مجازی تهدید دارد، اما فرصت هم هست، افزود: در فضای مجازی دین به چالش کشیده شده و جوان و نوجوان متاثر می شوند و باید با ورود به آن، شبهات را با استدلال به خوبی پاسخ داد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه در شرایط کنونی مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن و پاک کردن  شبهه و تردید از ذهن مردم است، دشمن با صرف هزینه‌های میلیاردی و با تکیه بر نیرو‌های نفوذی و برخی مزدوران منطقه‌ای تلاش می‌کند هدایت افکار عمومی را در داخل کشور به دست بگیرد، لذا در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ملت ایران و جوانان باید نقشه ها و توطئه های شوم آنان را  به خوبی رصد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha