جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سه استان چین استانداردهای تشخیصی حلال را لغو کرد

حوزه/ سه استان گانسو، شانگ هایو و نینگ شیا در چین در راستای مبارزه با گرایش حلال و جلوگیری از نفوذ اسلام در زندگی سکولار مردم در این کشور، قوانین مربوط به استانداردهای حلال را لغو کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از foodnavigator، سه استان در چین قوانین استاندارد های تشخیصی مربوط به مواد غذایی حلال را لغو کرد.

سه استان گانسو، شانگ های و نینگ شیا در چین در راستای مبارزه با گرایش حلال در این کشور، قوانین مربوط به استانداردهای حلال را لغو کرده اند.

چین مدعی شده این قانون را برای مبارزه با حلال سازی محصولاتی که ضرورتا نیاز به حلال بودن ندارند از جمله آب، خمیردندان و دستمال کاغذی لغو کرده است.

در بیانیه دولت آمده است که «گرایش به حلال سازی» تمامی محصولات سبب خصومت در جامعه شده و منجر به «نفوذ اسلام در زندگی سکولار مردم» می گردد.

* ارائه نخستین استانداردهای تشخیصی غذای حلال در سال 2013 در چین

گفته می شود استانداردهای تشخیصی غذای حلال نخستین بار در سال 2013 در چین ارائه شده و به گفته مقامات چینی سبب رواج اسلام و اسلامی شدن امور زندگی مردم شده که از نظر دولت کمونیستی چین پذیرفته شدنی نیست.

این مقام چینی گفته که استانداردهای تشخیصی غذای حلال به زودی در استان های دیگر چین نیز لغو خواهند شد.

گفته می شود کشور چین اخیرا به سبب سرکوب اقلیت های مذهبی مورد انتقاد بین المللی قرار گرفته است و مساجد و مدارس اسلامی در این کشور تعطیل شده اند. برای مثال ماه گذشته سه مسجد در استان هویی به بهانه ارائه تحصیلات مذهبی غیرقانونی تعطیل شدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha