جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جعفری- رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی

حوزه/رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان جنوبی با اشاره به طرح ضیافت اندیشه گفت: این طرح می تواند ما را در مسیر تربیت قرار دهد، چراکه وظیفه ما اساتید دانشگاه تربیت انسانهاست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی جعفری، امروز در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، اظهار داشت: طرح ضیافت را محفل گفتگو می دانم و بحث تعلیم و تعلم به معنی استاد و شاگردی نیست.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مسائل مبتلابه جامعه است باید گفتگو شود تا به بحث و اظهار نظر برسد، افزود: طرح ضیافت ما را با مسائل مختلفی می خواهد درگیر کند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان جنوبی بیان داشت: اگر همت ها پای کار بیاید خیلی از مسائل قابل حل است و در شرایط فعلی کشور نیازی به این نیست که دیگران برای ما مواد مورد نیاز را تولید کنند، خود ما می توانیم مشکلات را حل کنیم.

جعفری با بیان اینکه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) اشاره و گفت: ایشان می فرمایند «مردی از قم قیام می کند و دعوت به حق می کند و افرادی گرد او جمع می شوند که همچون پاره های آهن مستحکم هستند و تندبادها به هیچ وجه نمی تواند از مسیرشان منحرف کند، از جنگ خسته نمی شوند و از هیچ چیز نمی ترسند و اینها افرادی هستند که توکلشان فقط به خداست و خداباوری را اصل قرار دادند».

وی اضافه کرد: امیدواریم ان شاءالله همان طور که تا اینجا دست های غیبی این ملت را یاری کرده، از این به بعد هم همان نعمت، بالای سر این ملت سایه افکند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان جنوبی با اشاره به طرح ضیافت اندیشه عنوان کرد: این طرح می تواند ما را در مسیر تربیت قرار دهد، چراکه وظیفه ما اساتید دانشگاه تربیت انسانهاست.

جعفری به کلامی از رهبر عظیم الشأن انقلاب اشاره و گفت: ایشان می فرماید «رسالت دانشجویان تلاش برای شکوفا شدن علمی و فکری نسل جوان دانشگاه است، دانشگاه باید جوان ما را به سمت روحیه انقلابی جهت دهد و باید محصول دانشگاه دانشجوی انقلابی باشد؛ استاد می تواند نقش عمده و حیاتی را در تربیت نسل داشته باشد».

وی در پایان خاطرنشان کرد: ورودی دانشگاه بیرجند معمولا با رتبه های متنوع است اما خروجی خیلی قوی است و در رشته های تحصیلات تکمیلی در بهترین دانشگاه های معتبر پذیرش می شوند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان جنوبی مطرح کرد: این نشان دهنده همت استاد در آموزش خودش است و خوب است جامع باشد و یکجانبه نگری نباشد و فراگیرتر باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha