جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم  آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه کامیاران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: برای یک طلبه و روحانی پژوهش و تهذیب دو بال معرفتی است که بی شک روح و معنویت بدون این دو هرگز نمی تواند در اوج باشد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از برنامه های بلندمدت که می تواند سبب شکوفایی هرچه بیشتر طلاب در دوران تحصیل شود، توجه و اهتمام به پژوهشی است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با اشاره به اینکه در بحث منابع و کتب دینی هیچ مشکلی از نظر کمی و کیفی نداریم، گفت: ورود طلاب و روحانیون به حوزه پژوهش و تحقیق با وجود این همه منابع جامع و مفید، بی شک زمینه های تحول در مراکز دینی به ویژه در حوزه های علمیه کشور را فراهم خواهد آورد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته مسئله پژوهش در حاشیه بود، افزود: اگر طلبه یا روحانی می خواهد که بعد از پایان دوران تحصیل، در جامعه اسلامی موفق باشد، باید شخصیتی جامع العلوم باشد و این مقام و جایگاه زمانی محقق خواهد شد که با مسئله پژوهش و تهذیب مانوس باشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پژوهش و تهذیب لازم و ملزوم همدیگر هستند، گفت: برای یک طلبه و روحانی پژوهش و تهذیب دو بال معرفتی است که بی شک روح و معنویت بدون این دو هرگز نمی تواند در اوج و بلندی باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران اظهار داشت: از سالهای گذشته به صورت مستمر از اساتید مجرب اخلاق، پژوهش و... کشوری برای حضور در بین طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران دعوت به عمل آوردیم که انصافا این حرکت بازخوردهای بسیار مناسبی در محیط حوزه داشته است.

حجت الاسلام حسینی در پایان تاکید کرد: از مسئولان حوزه علمیه استان کردستان درخواست داریم که مانند گذشته در مباحثی همانند تهذیب و پژوهش همواره ما و طلاب مدرسه را یاری نمایند تا ان شاء الله شاهد رشد طلبه هایی انقلابی و با علم باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha