جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در تلویزیون دولتی اوگاندا تشریح شد

حوزه/ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی ایران، تلویزیون دولتی «یو بی سی» اوگاندا با حضور رایزن فرهنگی ایران، برنامه زنده‌ای با عنوان «نگاهی به هویت، اهداف و دستاورهای انقلاب اسلامی ایران» پخش كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی ایران، تلویزیون دولتی «یو بی سی» اوگاندا با حضور رایزن فرهنگی ایران، برنامه زنده‌ای با عنوان «نگاهی به هویت، اهداف و دستاورهای انقلاب اسلامی ایران» پخش كرد.

تعريف انقلاب اسلامی، ايجاد شرايط رشد فكری و علمی و شكوفايی استعدادهای جوانان، علل خصومت غرب با انقلاب اسلامی ایران، ويژگی‌های منحصر به فرد امام خميني(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالي) و جايگاه ممتاز زنان در جمهوری اسلامی ايران، از جمله موضوعاتی بودند که محمدرضا قزلسفلي، رایزن فرهنگی كشورمان در اوگاندا در اين برنامه زنده تلویزیون دولتی «یو بی اس» تشریح كرد.

قزلسفلي در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه سعادت و شقاوت انسان معلول اعمال او است، گفت: اگر جامعه در حركت نباشد محكوم به فساد و فنا است و اساساً «توقف» به فساد منجر می‌شود.

وی سپس با قرائت آیه مبارکه «ان الله لا یغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم» گفت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر قرآن مجید و تعالیم عالیه اسلام و همواره تحول‌زا، پويا و زنده بوده و با ايستايی و توقف مغايرت دارد.

رايزن فرهنگي كشورمان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران، از دستاوردهای عمده انقلاب اسلامی است، بيان كرد: برای اولین بار در یک کشور اسلامی «جمهوریت و اسلامیت» در قالب یک نظام سیاسی، چهل سال تجربه موفق را پشت سر گذاشته است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به منظور ارايه مزیت نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار كرد: نظام‌هايی هستند که اسلامی نامیده می‌شوند؛ اما جمهوری نیستند. از سوی دیگر حکومت‌هايي وجود دارند که جمهوری نامیده می‌شوند، اما دینی نیستند.

رایزن فرهنگی ايران در بخشی دیگر از اين برنامه زنده تلویزیونی گفت: خودباوری و استقلال فرهنگی، ایجاد تحول مثبت در بین جوانان، ایجاد تعهد و مسئولیت در جامعه، گسترش فرهنگ قرآن مجید، احیاي مقام و منزلت زن، تحول در نظام تربیتی مدارس و دانشگاه‌ها، توسعه همه‌جانبه روستاها، تقویت روحیه پرکاری، وطن‌دوستی و نهادینه كردن مقوله وحدت بین سنی و شیعه، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

قزلسفلی در ادامه سخنان خود ضمن ارايه تعريفی از انقلاب اسلامی ایران و مقايسه آن با سایر انقلاب‌ها با بیان اینکه؛ انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) تغيير و تحول درونى و برونی در جامعه ايران ايجاد كرده است، تأكيد كرد: يكى از مهم‏‌ترين ويژگى‏هاى انقلاب اسلامی ايران، پرورش فكری و علمی افراد جامعه، ارتقاي شناخت و بصیرت، دشمن‌شناسی و ...  بوده است.

وی در ادامه گفت: ضدمردمی و آلت دست بودن حکومت طاغوتي شاه، مخالفت با تحقق آرمان‌ها و عقايد ملت مسلمان در جامعه، غارت منابع ملی و استبداد مطلقه، از جمله عوامل بروز انقلاب اسلامی ایران به رهبری بی‌نظیر امام خمینی(ره) بود.

رايزن فرهنگی ايران در اوگاندا در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در زمان طاغوت، احکام اسلام در ایران قابل عمل نبود و تنها یک امر شخصی محسوب می‌شد، گفت: انقلاب اسلامی ايران جنبه‌های بالقوه سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی احکام اسلام را بالفعل ساخت.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جايگاه ممتاز زنان و نقش آن‌‌ها در توسعه همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران گفت: زنان در جمهوری اسلامی ايران از آزادی‌های مشروع به ‌طور كامل برخوردار هستند.

رایزن فرهنگی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ايران ظرف چهل سال گذشته ثابت کرده که دوستی صميمی برای ملت‌های آزاده جهان بوده و از دستاوردهای آن، ملت‌های محروم و مستضعف دنيا نیز بهره‌مند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha