جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجلیل از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام علی ساری

مراسم تجلیل از طلاب نمونه و ممتاز مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم تجلیل از طلاب نمونه و ممتاز مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت الله طبرسی در این مراسم با اشاره به این که تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه وظیفه مهم طلاب در حوزه های علمیه است، گفت: طلاب باید همه توان خود را برای آموختن مناسب علم دین به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خوشختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز همه ظرفیت ها برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه فراهم شده است، افزود: طلاب باید قدردان چنین فرصتی باشندو  از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به این که طلاب باید برای همه لحظات عمر تحصیلی خود برنامه ریزی کنند، بیان داشت: فارغ التحصیلی در حوزه معنا ندارد و یک طلبه باید در تمام طول عمر خود در پی آموختن علم باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز مهم ترین دغدغه یک طلبه باید تنها علم آموزی باشد، خاطرنشان کرد: طلاب با برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص می توانند در مسیری که در آن قرار گرفته اند موفق شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود علم و اخلاق را دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب حوزه دانست و تصریح کرد: طلبه برای موفقیت در عرصه های مختلف نیاز به همراهی این دو با هم دارد.

آیت الله طبرسی با بیان این که علم بدون اخلاق نمی تواند موجب سعادت و رستگاری افراد شود، خاطرنشان کرد: امروز در دنیای غرب علیرغم همه پبشرفت های علمی که می بینیم مشکلات اخلاقی موج می زند.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید براین که دروس اخلاق در حوزه باید مستمر و با کیفیت برگزار شود، تصریح کرد: پیشرفت طلاب در عرصه های مختلف علمی با توجه و تقویت اخلاق و معنویت ممکن می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha