جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه تلبس گیلان

حوزه/ حجت الاسلام داود محسنی با اشاره به برگزاری کارگاه دو روزه تلبّس در رشت گفت: این دوره جهت آمادگی هر چه بیشتر طلاب داوطلب پوشیدن لباس مقدس روحانیت بصورت ۲روزه و با حضور ۶۰ نفر از طلاب استان در سرفصل ها و موضوعات متنوع مبتلابه از صبح امروز آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، کارگاه تلبس ویژه داوطلبان پوشیدن لباس روحانیت با حضور ۶۰ نفر از طلاب از مدارس علمیه سراسر استان، از صبح امروز در مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام داود محسنی، معاون تهذیب استان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در جامعه گفت: این دوره جهت آشنایی بیشتر طلاب با جایگاه حساس لباس روحانیت برگزار شده است. روحانی در جامعه اسلامی نقش محوری و بسیار مهمی دارد و ما باید طلابی که داوطلب ورود به این عرصه هستند را هر بیشتر با وظایف، اهداف و محدودیت های این عرصه آشنا کنیم.

استاد حوزه با بیان اینکه بحث های ارائه شده در این کارگاه متنوع و بر حسب نیاز روز طلاب است ادامه داد: این کارگاه ۲ روزه که از صبح امروز آغاز شده است زمینه های مختلفی را یک روحانی جوان در ابتدای راه تبلیغی خود با آن مواجه خواهد بود در برمیگیرد و از جمله موارد و سرفصل های ارائه شده در این کارگاه می توان به روش بیان احکام، زیّ طلبگی، آسیب شناسی و فرصت شناسی فضای مجازی، کلاس اخلاق، آشنایی با جایگاه، وظایف و محدودیت های یک روحانی در جامعه اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام محسنی در پایان عنوان کرد: جهت ارائه این فصول و مفادّ هدف گذاری شده در این دوره آموزشی، از چهار نفر از اساتید بزرگوار استفاده شده که حجج الاسلام نجفی و هوشیار از قم جهت این امر قبول زحمت کرده اند و حجت الاسلام میر شمس الدین امام جمعه محترم انزلی و آقای درخشان کارشناس فضای مجازی سپاه قدس استان، اساتید دیگر این دوره خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha