جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بزرگداشت انقلاب اسلامی

حوزه/ نشست علمی «انقلاب اسلامی- آزادی حقیقی»، به همت مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی و به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام فصیح، در نشست علمی «انقلاب اسلامی، آزادی حقیقی» تصریح کرد: انقلاب اسلامی منحصر در سرزمین ایران نبوده، سرآغازی برای حکومت صاحب‌الزمان(عج) است.

وی، در ادامه، با اشاره به این که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، مهم‌ترین شعار مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود، ضمن ارائه تعاریفی از آزادی، با بیان اینکه برطرف‌سازی موانع رسیدن به امیال درونی و خاستگاه‌های نفسانی، نازل‌ترین تعریف آزادی است که نگاه غربی پمپاژ می‌نماید، خاطرنشان کرد: آزادی از تسلط و احاطه دشمن، از اصلی‌ترین تعاریف آزادی به شمارمی‌رود که مردم ایران به دنبال رسیدن به این نوع آزادی بودند.

استاد مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی، ضمن اشاره به حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در ایران، بیان نمود: با وجود وجود حکومت‌های مرکزی بومی، استکبار جهانی در جای جای کشور ورود نموده و کشور به سمتی سوق پیدا کرده بود که کفار بر مؤمنان تسلط یافته بودند و به نوامیس و منابع مسلمانان دست‌درازی می‌کردند.

حجت‌الاسلام فصیح با اشاره به این که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شاه ایران را استعمار انگلستان تعیین می‌نمود، تصریح کرد: بریتانیا، با برداشتن رضاشاه، محمدرضا را بر تخت پادشاهی نشاند.

وی با بیان این که در جنگ‌های جهانی با وجود بی طرفی ایران، کشورهای استعمارگر ایران را اشغال نموده، از امکانات مالی این سرزمین برای تسهیل تردد نیروهای نظامی خود استفاده نمودند، گفت: استعمارگران با ایجاد تنش و اختلاف در کشور و بی‌عرضگی و بی‌کفایتی شاهان، ایران را به تاراج بردند.

استاد مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المصطفی به قحطی بزرگ ایران در سده اخیر اشاره نمود و ابراز داشت: بی‌کفایتی و بی‌عرضگی شاهان ایرانی چنان اوضاع را بر مردم تنگ کرده بود که در کمتر از چند سال، حدود نصف جمعیت ایران به واسطه تاراج اجنبی، از فرط گرسنگی و قحطی تحمیلی جان باختند.

وی به ظرفیت‌های آندلس یا اسپانیا به عنوان کشور اسلامی متمدن اشاره نمود و ابراز داشت: دشمنان اسلامی وقتی دیدند نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی این سرزمین را با امکانات نظامی اشغال کنند، دست به فعالیت‌های فرهنگی زده، با تهاجم فرهنگی و گسترش بی‌بند و باری اجتماعی، کشور مسلمان اسپانیا را از درون نابود کردند.

حجت‌الاسلام فصیح، در ادامه، به برخی از آثار سوء آزادی به روش غربی اشاره نمود و اذعان داشت: در فرایند آزادی براساس تعاریف غربی، سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور از بین می‌رود؛ برای نمونه، براساس گزارش مؤسسات انگلستان، تنها مصرف الکل در این کشور بیش از سه‌میلیارد پوند بر بهداشت انگلستان آسیب می‌زند.

وی افزود: سالانه سی‌هزار نفر از مردم امریکا به دلیل آزادی اسلحه کشته می‌شوند یا در عرصه‌ای دیگر، آزادی به سبک غربی، ضمن ایجاد ناملایمات روحی و روانی، عرصه زندگی را بر انسان تنگ‌تر می‌کند، به گونه‌ای که تنها در امریکا در هر 24 ثانیه یک نفر دست به خودکشی می‌زند.

سخنران این نشست قدرت‌بخشی، تثبیت اقتدار و نهادینه‌سازی امنیت اجتماعی را از مهم‌ترین اثرات آزادی اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: همه سردمداران کشورهای استعماری، ضمن اعتراف به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، به خوبی از پی‌آمدهای دست‌اندازی نظامی به ایران آگاه هستند.

حجت‌الاسلام فصیح، در پایان، ضمن اشاره به وجود برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشور، اظهار داشت: آزادی به معنای رهایی و حکومت شهوت، فسادهای بی‌شماری در جامعه ایجاد نموده است و همان بلایی را که بر سر مسلمانان آندلس آمد، در جوامع اسلامی ایجاد خواهد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha