جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره زبان «انقلاب فاطمی» برگزار می شود

حوزه/ یعقوبیان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره زبان مدرسه علمیه دارالسلام تهران گفت: برگزاری مناظره در موضوع انقلاب اسلامی به دو زبان انگلیسی و عربی بین طلاب، برگزاری مسابقات لغت شناسی و برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی از جمله برنامه های سومین جشنواره زبان است.

آقای محمد یعقوبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: آموزش زبان های خارجی برای طلاب مدرسه علمیه دارالسلام به مدت 5 سال و از همان پایه اول برنامه ریزی و برگزار می شود. و دلیل اصلی این امر توجه به نیازهای جامعه با رویکرد بین المللی است.

وی افزود: جهان تشنه معارف مکتب اهل بیت(ع) است و طلاب در کنار تحصیل دروس حوزوی و تسلط به منابع و معارف اسلامی باید به یکی از زبان های زنده دنیا مسلط باشند تا بتوانند در عرصه تبلیغ بین الملل نیز نقش آفرینی کنند.

مسئول دپارتمان زبان مدرسه علمیه دارالسلام، اظهار داشت: طلابی که در مدرسه علمیه دارالسلام تحصیل می کنند باید یک دوره 5 ساله آموزش زبان انگلیسی، یک دوره 2 ساله آموزش مکالمه زبان عربی و یک دوره 3 ساله آموزش زبان سوم که البته این دوره اختیاری است و طلاب با انتخاب یکی از زبان های زنده دنیا به مدت سه سال دوره های آن را می گذرانند.

یعقوبیان با بیان این که تربیت طلاب زباندان لازمه حضور حوزه های علمیه در فضای بین الملل است، تصریح کرد: هم اکنون 240 طلبه مدرسه علمیه دارالسلام در این دوره ها شرکت می کنند و با توجه به این که سال آینده اولین دوره این کلاس ها به اتمام می رسد طلاب دوره اول در حال آمده شدن برای شرکت در آزمون های بین المللی(تافل) می باشند و امیدواریم بتوانند مدارک این آزمون را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین جشنواره زبان مدرسه علمیه دارالسلام، گفت: این جشنواره با عنوان «جشنواره انقلاب فاطمی» از امروز به مدت 4 روز در محل مدرسه دارالسلام برگزار خواهد شد. در این جشنواره طلاب برگزیده مطالبی را به زبان انگلیسی و عربی ارائه خواهند کرد.

استاد زبان خارجه مدرسه علمیه دارالسلام اظهار داشت: تاکنون 11 سمینار، 2 جشنواره و یک هم اندیشی، با موضوع ضرورت یادگیری زبان و حضور در عرصه تبلیغ بین الملل با حضور مبلغین، کارشناسان و استادان این عرصه برگزار شده است.

مسئول دپارتمان زبان مدرسه علمیه دارالسلام، تصریح کرد: در سومین جشنواره زبان مدرسه علمیه دارالسلام علاوه بر حضور مبلغین و کارشناسان عرصه تبلیغ بین الملل برنامه های علمی دیگری نیز همچون اجرای نمایش در قالب تئاتر و مستند با عنوان نمایش «444 روز» به دو زبان انگلسی و عربی توسط طلاب زباندان است که در این نمایش داستان تسخیر لانه جاسوسی به اجرا در خواهد آمد.

یعقوبیان در پایان با اشاره به برنامه های سومین جشنواره زبان مدرسه علمیه دارالسلام، گفت: سخنرانی های کوتاه 5 دقیقه ای توسط طلاب زباندان با داوری استاتید، برگزاری مناظره در موضوع انقلاب اسلامی به دو زبان انگلیسی و عربی بین طلاب، برگزاری مسابقات لغت شناسی و برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی از جمله برنامه های سومین جشنواره زبان است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha