جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه خلاقیّت کودکانه

حوزه/ به همت آموزشگاه رویش هنر برای سومین سال پیاپی نمایشگاه خلاقانه کودکان هنرمند قمی به مدت سه روز در نگارخانه شهید آوینی برپا شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه و مدیر آموزشگاه رویش هنر شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، گفت: در نمایشگاه سوم خلاقیت کودکانه شاهد نمایش 160 اثر از 35 هنرمند خردسال 5 تا 12 سال آموزشگاه رویش هنر هستیم که در این دوره آثار بچه ها با بهره گیری از تکنیک هایی همچون گواش، آبرنگ، اکولین و اکرولیک در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

سیده فائزه فقیه موسوی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: هنر زیبا ترین ترجمه ی احساس و مهارت خلق زیبایی است از آنجا که در بین فعالیت های کودکان نقاشی یک پیان است آنچه را که او نمی تواند به زبان آورد با کشیدن تصویر به ما انتقال می دهد، کمک به حس های کودکانه و  فراهم کردن بستری برای به نمایش حسهای درونی  به سبک نقاشی یکی از راه های برون ریزی است . همچنین نوع نگاه متفاوت کودک به هنر که زمینه ی شکوفایی آنان را فراهم می آورد، دیده شدن توانایی کودک در هنر می تواند  اولین گام به منظور دادن اعتماد به نفس به آنان می باشد ، چرا که  کامل ترین وگویا ترین هنر کودکانه،  نقاشی ها هستند.

مسئول برگزاری سومین نمایشگاه خلاقانه کودکان در قم، ادامه داد: نقاشی احساسات کودک را کنترل کرده و ابزاری می شود برای تقویت شخصیت او، حتی کمک می کند به سامان بخشیدن احساسات سرکوب شده اش، لذا باعث می شود به راحتی کودک از ترس ها و مشکلاتش فاصله بگیرد و بیشتر بر روی خواسته ها و رویا هایش تمرکز کرده و متوجه توانایی های خود شود؛ چراکه نقاشی فعالیتی است که از تحول شناختی عاطفی و اجتماعی تاثیر می پذیرد.

خانم موسوی در بخش دیگری از توضیحات خود به موضوع پر مخاطب این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در هر دوره به منظور رشد و تعالی  کودکان هنرمند اقدام به دور هم جمع کردن خانواده های هنر دوست آنان می کنیم و این مهم از جنبه های  مثبت نمایشگاه است که باعث بزرگ شدن خانواده هنریمان می شود.

وی در پایان ضمن دعوت از خانواده های قمی برای بازدید از این نماشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه  از 14 تا 16 بهمن ماه به مدت ۳ روز در نگارخانه شهید آوینی واقع در کوچه 28 بلوار جمهوری دایر می باشد و‌ صبح ها از ۹ تا 12 و بعد از ظهر ها از 16 الی ۲۰ میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha