جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعتراض مسلمانان  کموتینی یونان به انزوا و به حاشیه رانده شدن

حوزه/ در حالی که شهر کموتینی در کشور یونان، در ناحیه مرزی با ترکیه، اقلیت مسلمان بزرگی را شامل می شود، مسلمانان این شهر نسبت به منزوی شدن جامعه اسلامی اعتراض دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  arabnews، اقلیت مسلمان در شهر کموتینی در یونان از به حاشیه رانده شدن و منزوی شدن شکایت دارند.

درحالی که شهر کموتینی در یونان مشابه شهرهای دیگر این کشور می باشد، برخلاف آتن این شهر 9 مسجد داشته و جمعیت مسلمانان آن نزدیک به 30 هزار نفر است. بسیاری از مسلمانان این شهر از به انزوا کشیده شدن شکایت دارند.

این شهر از قرن دوم در شمال شرقی یونان وجود داشته و در دوران عثمانی بخشی از ترکیه بوده است.

مصطفی مصطفی یک حقوق دان از حزب نخست وزیر الکسیس تیسپراس، در صحبت هایی در این شهر مرزی با جمعیت 60 هزار نفر می گوید: اقلیت های مسلمان و هموطنان غیرمسلمان شان همزیستی مسالمت آمیزی دارند ولی هر یک در گوشه خودشان زندگی می کنند و تعامل ندارند.

مصطفی که در 60 سالگی قرار دارد گفت: روابط میان این منطقه و ترکیه در سال های 1960  تا 1990 به شدت وخیم شد. مسلمانان نمی توانستند به املاک شان دسترسی داشته باشند یا حتی گواهینامه رانندگی بگیرند.

وی با اشاره با اختلافات دو کشور گفت: ما می خواهیم به عنوان یک پل ارتباطی برای صلح عمل کنیم نه اینکه یک سد معبر باشیم.

گفته می شود مسئله اقلیت مسلمان یکی از مسائل حساس در روابط دو همسایه(یونان و ترکیه) بوده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی سفر تاریخی شا به یونان در سال 2017 - که نخستین بار توسط یک رهبر ترک در 65 سال گذشته بود - از منطقه تراکیه بازدید کرد و خواستار احترام به حقوق اقلیت مسلمان شده و نسبت به تبعیض دولت علیه مسلمانان اعتراض کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha