جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفر آیت الله اعرافی به پاکستان

حوزه/ شب گذشته آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در نشستی با اعضای "تنظیم وفاق المدارس" پاکستان به عنوان شورای عالی حوزه‌های علمیه پاکستان شرکت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شب گذشته آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نشستی با اعضای "تنظیم وفاق المدارس" پاکستان شرکت کرد. این سازمان در واقع شورای عالی حوزه های علمیه پاکستان است که حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت با شاخه های مخالف آن را زیر نظر دارد.

این شورا متشکل از 12 نفر از 6 گروه است که یک نماینده از شیعیان و 5 نماینده دیگر از گروه ها و طیف های اهل سنت پاکستان هستند و این شورا تمام مسائل مربوط به حوزه های علمیه پاکستان را مدیریت می کند.

آیت الله اعرافی در جلسه خود با اعضای این شورا درباره تعامل میان حوزه های علمیه ایران و پاکستان بحث و گفتگو کرد و از سوی دیگر اصل تجربه وفاق المدارس در پاکستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه آیت الله اعرافی با وفاق تنظیم المدارس پاکستان، مفتی منیب الرحمان دبیر اتحادیه تنظیمات مدارس دینی پاکستان و رئیس تنظیم المدارس اهل سنت پاکستان، مولانا محمد حنیف جالندهری رئیس جامعة الخیر مولتان پاکستان و دبیر وفاق المدارس العربیة پاکستان، مولانا محمد یاسین ظفر رئیس الجامعة السلفیة فیصل آباد و دبیر وفاق المدارس السلفیة پاکستان، مولانا مفتی عبدالمالک رئیس رابطة المدارس الاسلامیة پاکستان حضور داشتند.

این سازمان تشکیلات مهمی در پاکستان است و تجربه منحصر به فردی در دنیای اسلام دارد که اولا همه حوزه های علمیه شیعه واهل سنت در کنار هم شورایی دارند و بیانیه های مشترکی صادر می کنند و این تجربه می تواند در دنیای اسلام مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha