جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: خوشبختانه مرکز خدمات حوزه های علمیه قزوین برنامه ها و فعالیت های خلاقانه و دارای روح و نشاط را به مرحله اجرا درآورده اند که جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، ضمن قدرانی از برنامه ها و فعالیتهای مرکز خدمات حوزه علمیه، گفت: خوشبختانه برنامه ها و فعالیتهای مرکز خدمات حوزه های علمیه قزوین خلاقانه است که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با قدردانی از تلاشهای ارزشمند حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: زمانی که وی تصدی این مرکز را به عهده گرفت، نسبت به گذشته خدمتگزاری و برنامه های مختلفی در راستای خدمت به طلاب وروحانیون انجام داده که جای قدردانی است.

امام جمعه قزوین بهره گیری از ظرفیت هنر را مهم دانست و بیان کرد: در این مراسم از هنر تئاتر با لهجه طنز به خوبی به کار گرفته شد و چه خوب است که تا می توانیم از ظرفیت هنر در مسیر تعالی اسلام و قرآن بیش از پیش بهره بگیریم.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: امروز جای هنر در حوزه های علمیه بسیار خالی است و حتی در قبل از انقلاب اسلامی مراسم عید غدیر را با زبان هنر در مساجد به نمایش در می آوردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ضمن تبریک به طلاب ممتاز مدارس علمیه قزوین، بیان کرد: اگر چنانچه بخواهیم ممتاز را معرفی نماییم، باید ابتدا بیندیشیم که چطور و با چه معیار و امتیازی به این درجه رسیده است.

وی به پیام رهبری معظم انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی آنچه که در این پیام راهگشا بیان فرموده بودند، این است که معظم له بیش از پیش بر نقش جوانان تاکید نموده بودند.

وی اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری به جوانان است و تاکید نمودند جامعه ما باید به سمت مسیر جوانی حرکت نماید.

امام جمعه قزوین به طلاب جوان هم بیان کرد:شما طلاب علوم دینی باید جوانمرد باشید وهمیشه صراحت لهجه و داشتن بصیرت و همچنین نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) نمونه یک جوانمرد در تاریخ بود که توانست سرنوشت اسلام و مسلمین را دگرگون نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha