جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام برته

حوزه/ ما باید الگوی تبلیغی خود با اقشار گوناگون جامعه را بیابیم تا بتوانیم تبلیغی درست و صحیح داشته باشیم؛ منش و رفتار روحانیت در جذب و سعادتمندی جامعه بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در حاشیه بازدید طلاب مدرسه علمیه دارالمبلغین تهران تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی از رسانه رسمی حوزه های علمیه اظهار داشت: تصور کنید سوار بر قطاری هستید که تمام امکانات و لذت ها را داراست؛ اما مسئولان قطار بدون اینکه زمان دقیقی مشخص کنند گفته اند که قطار به کوهی برخورد کرده و همه نابود خواهند شد؛ آیا باز هم این سواربودن بر این قطار لذت دارد؟ به همین دلیل است خداوند متعال فرموده: «عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ/ درباره چه چيز از يكديگر مى پرسند، از آن خبر بزرگ، كه درباره آن با هم اختلاف دارند، نه چنان است به زودى خواهند دانست، باز هم نه چنان است بزودى خواهند دانست».

وی ابراز داشت: نبأ عظیم در این قطار این است که بیان کنند: «نگران نباشید» و بگویند: مطلع شدیم که قرار نیست به کوهی برخورد نماییم و کشته شویم؛ این زیباترین خبری است که می توانیم در این قطار بشنویم و این خبری است که انسان دنیای معاصر از آن غافل است.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: چه می شود که برخی انسان ها سراغ خودکشی رفته و عطای زندگی را به لقای آن می بخشند؟ و یا برخی به مرگ خود راضی هستند؟ آنان از این خبر خوش که دنیا پایان کار نیست و مرگ پلی برای رسیدن به زندگی زیبای دیگری است، غافلند.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: ما باید طی عمر 40، 50 یا 70 ساله چسب دنیا را آرام آرام از خود جدا کنیم؛ اگر آرام آرام از خود جدا کردیم، از آن روزی که ملک الموت آمده تا چسب و تعلقات دنیا را از ما جدا کند، ترس نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: رسالت طلاب با رسالت انبیاء الهی هیچ تفاوتی ندارد؛ بلکه حال و عزم ما متفاوت است؛ اگر آنها آمده اند که نبأ عظیم را به انسان رسانده و او را سعادتمند نمایند، ما و شما نیز همین وظیفه را داریم.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه اظهار داشت: ما باید الگوی تبلیغی خود با اقشار گوناگون جامعه را بیابیم تا بتوانیم تبلیغی درست و صحیح داشته باشیم؛ منش و رفتار روحانیت در جذب و سعادتمندی جامعه بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین برته ابراز داشت: مردم به چشم خود بیش از گوش خود اعتماد دارند؛ لذا ما باید منادیان نبأ عظیم باشیم که می طلبد عمل اجتماعی، کردار، منش و رفتار ما صادقانه، خیرخواهانه و اسلامی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از کلیدهایی که می توانیم از آن استفاده کنیم، آن است که قرآن کریم را با نگاه تیپ شناسی قرائت کنیم؛ تیپ شناسی پیغمبران، تیپ شناسی بهشتیان، تیپ شناسی جهنمیان و... .

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه تصریح کرد: کلید محوری برای ما این است که اگر می خواهیم بهروزی و سعادت را تجربه کنیم، چاره ای نداریم جز اینکه با تیپ شناسی بهشتیان، یاد بگیریم همانند بهشتیان باشیم؛ اگر غیر از آنان باشیم، کلاه بر سرمان رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین برته بیان داشت: اگر راه درست را انتخاب کردیم، قطب وجودی ما می تواند دیگران را شبیه ما نماید؛ همانند  آیت الله بهجت، علامه طباطبایی و حضرت امام رضوان الله تعالی علیهم که حلقه های اطراف ایشان شبیه به این عالمان ربانی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha