جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیاستمدار اسلام ستیز هلندی، دوتابعیتی ها را از رای دادن محروم می سازد

حوزه/ گریت ویلدرز رهبر تندروی حزب آزادی در هلند لایحه ای به پارلمان ارائه داده که بر اساس آن شهروندان دوتابعیتی که اکثریت آن ها را مراکشی ها و ترک تبارها تشکیل می دهند حق رای دادن و شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از دیلی صباح، سیاستمدار اسلام ستیز هلندی عضو حزب راست افراطی در آخرین تلاش خود علیه اقلیت های مذهبی، لایحه ای برای جلوگیری از رای دادن شهروندان دوتابعیتی ارائه داده است.

گریت ویلدرز نماینده و رهبر تندروی حزب افراطی آزادی در هلند لایحه ای به پارلمان هلند داده که بر اساس آن شهروندان دو تابعیتی حق رای دادن و شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

ویلدرز همچنین پیش نویس این لایحه را در رسانه اجتماعی خود با اشتراک گذاشته و نوشته : دیگر رای دادن فعال و منفعلانه افراد با ملیت دوگانه نداریم! منافع دوگانه وفاداری یا وابستگی به کشورهای دیگر نداریم! هلند مال ماست!

به نظر می رسد هدف وی سلب حق شرکت شهروندان ترک تبار و مراکشی تبار در انتخابات این کشور باشد.  

توناهان کوزو یک سیاست‌مدار ترک‌تبار اهل هلند و یکی از اعضای مجلس سفلای پارلمان هلند در این باره، گفت: ما از سال 2014 تاکنون داریم با سیاست های ویلدرز مبارزه می کنیم. آن ها تلاش دارند که نه تنها 600 هزار رای دهنده ترک تبار و مراکشی تبار را به شهروند درجه دو تبدیل کنند بلکه 60 تا 30 هزار رای دهنده بلژیکی و آلمانی تبار را نیز هدف قرار داده اند.

کوزو از هلند خواست تا علیه این لایحه متحد شده و افزود: 16 میلیون هلندی نمی توانند تبعیض یک حزب سیاسی را نادیده بگیرند که سعی دارد 1.3 میلیون رای دهنده را منزوی کند.

گفته می شود احزاب چپ در هلند نیز این لایحه را نامعقول توصیف کرده و آن را تهدیدی علیه جامعه هلند دانستند، جس کلاور رهبر حزب چپ مخالف گفته این لایحه جامعه را قطبی سازی می سازد.

رهبر حزب کارگر نیز در یک پست توییتری این لایحه را «ناراحت کننده» دانسته و گفت: استثنا کردن گروه ها بر اساس اصالت شان نه تنها تهدیدی علیه آزادی بلکه تهدیدی برای همه ماست!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha