جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد لندن در انتاریو، میزبان اجلاس دو روزه «جوانان مسلمان» بود

حوزه/ دومین گردهمایی دو روزه «جوانان مسلمان» به منظور مبارزه با نژادپرستی، اسلام هراسی، بهداشت روان و و موضوعات جوانان در مسجد لندن در انتاریوی کانادا برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از cbc، یک مسجد محلی در شهر لندن در انتاریوی کانادا، در روزهای شنبه و یکشنبه میزبان دومین نشست «جوانان مسلمان» برای مبارزه با اسلام هراسی، بهداشت روان و اعتیاد بود.

میثا السایق، هماهنگ کننده ی جوانان در مسجد لندن گفت: آن ها می خواهند کسی باشد که از آنان حمایت کرده و به موضوعات جوانان بپردازد، جوانان ترجیح می دهند به موضوعات مربوط به آنان پرداخته شود.

وی افزود: ما نمی خواهیم بیش از این موضوعات جوانان را تابو قرار داده به آن ها نپردازیم.

این گردهمایی نخستین بار بار سال گذشته در مساجد شهر لندن برگزار شد. در نشست امسال نزدیک به 300 دانش آموز از شهر های تورنتو و کمبریج حضور داشتند، به گفته برگزار کنندگان، در این همایش نه تنها مسلمانان بلکه برخی غیرمسلمانان نیز ثبت نام کرده بودند.

حمدی بابکر که سال گذشته نیز در این همایش حضور یافته و امثال نیز در آن شرکت می کرد، گفت: خوب است که بالاخره تصمیم گرفته اند به موضوعات سلامت روان جوانان و مباحثی چون خودکشی، اعتیاد و غیره بپردازند. این مباحث سنگینی است که بایستی بالاخره به آن ها پرداختهشود.

وی افزود: بزرگ شدن به عنوان مسلمان درکانادا متفاوت است. ما باید هم به مدرسه برویم و هم به دین و ایمان مان پایبند باشیم، مشروبات الکلی و روابط آزاد دختر و پسر در دین ما حرام است؛ اما ما در اینجا با هر دوی آن ها احاطه شده ایم و خوب است که جایی داشته باشیم و در رابطه با این مشکلات صحبت کنیم.

همایش کارگاه های آموزشی شامل موضوعاتی چون هویت، مردانگی و روابط سالم، زندگی با بیماری روحی و اصول اعتیاد داشت، زیاد زابیان، از پلیس لندن، نیزکارگاه آموزشی دررابطه با قوانین و ایمنی اینترنتی برای دانش آموزان مسلمان برگزار کرد، جلسات مشاوره رودررویی با نژادپرستی و برخوردهای اسلام هراسی نیز از دیگر برنامه های این گردهمایی بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha