جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۶۵۴۵۸۴۶۵۴

حوزه/سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸ سال از واقعه طبس گذشته است، اما همچنان در برگزاری مراسم گرامیداشت آن مشکل داریم، گفت: یک واقعه تاریخی که همه دشمنان و حتی کسانی که اعتقاد به خدا و الطاف الهی ندارند به آن اذعان داشته اند و در آن دست خدا عیان بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، محمدرضا حسنی مقدم سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه ریزی گرامی داشت واقعه طبس، در بیرجند اظهار داشت: حادثه ای در صحرای طبس اتفاق افتاده است که اگر در هر کجای این دنیا اتفاق می افتاد وضعیتش از چیزی که امروز با آن موجه هستیم بهتر بود.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله بیان داشت: جنگی را در این کشور راه انداختند که تمام دنیا علیه ما جنگیدند و با تمام دنیا مقابله می کردیم.

حسنی مقدم با ابراز تاسف از اینکه ما تا الان حتی نتوانسته ایم فضای مناسبی برای حضور میهمانان آماده کنیم، گفت: برای این مراسم باید میهمانان مختلفی را از جمله سفرای کشورهای دیگر را دعوت کنیم ولی این مسئله لازمه اش این است که باید یک فضای حداقلی فراهم شود.

وی اضافه کرد: صحرای طبس می توانست یک جاذبه گردشگری خوب داشته باشد که کم کاری شده است.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 38 سال از این واقعه گذشته است، اما همچنان در برگزاری مراسم گرامی داشت آن مشکل داریم، اظهار داشت: یک واقعه تاریخی که همه دشمنان و حتی کسانی که اعتقاد به خدا و الطاف الهی ندارند به آن اذعان داشته اند و در آن دست خدا عیان بود و ما حتی روی همین قسمت آن هم کار نکرده ایم.

حسنی مقدم تصریح کرد: یک شبه این اتفاق نمی خواهد بیافتد و باتوجه به زمانی که داریم می بینیم خیلی کار خاصی نمی شود کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فضای مورد نیاز آماده باشد در طول سال مورد بهره برداری قرار می گیرد، تاکید کرد: باید دستگاه های دیگر ورود کنند و از اکنون برنامه ریزی شود تا میهمانان در شرایط سخت نباشند.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران دستگاه ها باید در جلسات برنامه ریزی حضور داشته باشند و این که حضور ندارند، نشان از این است که خودشان اهمیت نمی دهند.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: حضور سخنرانان، میهمانان بر غنای جلسه و بازتاب آن خواهد افزود، گفت: تلاش می شود تا از کسانی که در ان واقعه نقش داشته اند دعوت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه در ابطه با مباحث فرهنگی و رسانه ای مرتبط با این مراسم باید همه دستگاه های فرهنگی برنامه داشته باشند، گفت: اگر اینگونه باشد خود به خود محتوای جلسه انتشار پیدا می کند.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی درواقع متولی مراسم 5 اردیبهشت است که در این سال ها خوب عمل نکرده است.

حسنی مقدم بیان داشت: ضروری است یک دبیرخانه دائمی برای 5 اردیبهشت در استان خراسان جنوبی در طول سال داشته باشیم چراکه این واقعه یکی از حوادث تاریخی مهم است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha