جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه طلاب خمینی شهر

حوزه/ باید مطابق با منویات رهبر انقلاب که فرمودند آتش به اختیار عمل کنید، فعالیت کرده و تبلیغ دین را با حضور بیشتر در منطقه انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فیاض در جلسه طلاب و فضلای خمینی شهر، دُرچه و کوشک که شب گذشته در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز جریانات منحرفی همچون صوفی گری و عرفان های منفی در برخی مناطق و محلات خمینی شهر وجود دارد که در حال صید و جذب جوانان بوده و از گزارش حجت الاسلام پیمانی که درباره فعالیت های خود با موضوع احمدالحسن، بیاناتی را داشتند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: در تمام کتب آسمانی خصوصیت هدایت وجود دارد و آیات بسیاری نیز در قرآن کریم آمده است که مسئولیت علما و روحانیون را مشخص کرده است.  

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: قرآن کریم سخن از ربانیون به میان آورده که در تعریف آنان باید گفت ربانیون، عالمان اثرگذاری هستند که در محیط پیرامونی خود اثر خوب خود را دارند.

سخنران این جلسه تصریح کرد: ما در گذشته شخصیت هایی در خمینی شهر داریم که عالم به زمان بوده و پاسخگوی سوالات روز مردم بوده اند؛ اما امروز متأسفانه از تعداد این عالمان کم شده و منطقه خالی از این افراد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فیاض بیان داشت: یکی از خصوصیات عالم ربانی، ترس محض از خدای متعال است و نباید از مردم بترسد و جلوی فعالیت خود را بگیرد.

وی اظهار داشت: چرا باید بعد از 40 سال از انقلاب به این مبارکی که آثار و برکات آن بر ما جاری شده، عملکرد برخی از روحانیون به نحوی باشد که مورد رضایت خدای متعال و امام زمان(عج) نباشد؟ با اعمال و رفتار ماست که مردم باید هدایت شوند.

این استاد حوزه ابراز داشت: لباس مقدس روحانیت مسئولیت هایی را برای ما بار می کند که البته پوشیدن آن جای شکر دارد؛ اما باید مراقب بود و هر عملی را انجام نداد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز معضلات بسیاری در خمینی شهر وجود دارد که طلاب و فضلا با تلاش و کوشش خود باید با این مشکلات مقابله نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین فیاض تصریح کرد: خروجی و محصولات ما باید به منطقه برگردد و امروز یکی از معضلات این است که عالم زیاد داریم؛ اما در منطقه حضور ندارند و جای آنان خالی است؛ البته مسئولان نیز باید این فضا را آماده نمایند تا طلاب و فضلا بتوانند در منطقه حضور پیدا کنند.

وی بیان داشت: نسل جوان خمینی شهر، یتیم و بی سرپرست است؛ البته برخی روحانیون فاضل و بزرگوار در منطقه مشغول به فعالیت هستند؛ اما نیازمند حضور پرشورتر و بیشتر طلاب و فضلا و فرماندهی مشخص هستیم.

 این استاد حوزه اظهار داشت: امروز شاهد مفاسدی در خمینی شهر هستیم که نیازمند حضور طلاب و فضلاست؛ چراکه دشمن در حال سوء استفاده از این مشکلات است.

سخنران این جلسه ابراز داشت: در مسائل فکری، فرهنگی و اخلاقی باید کارهای بیشتری در خمینی شهر انجام بپذیرد تا شاهد معضلات و مشکلات کمتری در شهر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فیاض خاطرنشان ساخت: باید با تعامل و همکاری بیشتر میان طلاب و فضلا به بررسی مشکلات و معضلات شهرستان پرداخته تا بتوانیم از این مشکلات بکاهیم.

وی تصریح کرد: شناخت آسیب از مباحث ضروری برای تبلیغ دین است؛ باید مطابق با منویات رهبر انقلاب که فرمودند آتش به اختیار عمل کنید، فعالیت کرده و تبلیغ دین را با حضور بیشتر در منطقه انجام دهیم.

این استاد حوزه بیان داشت: باید برای فکر جوانان شهر خود وقت بگذاریم و کار کنیم؛ برگزاری مراسمات گوناگون در منطقه خوب است؛ اما چه مقدار برای مباحث فکری مردم خود وقت گذاشته ایم و کار کرده ایم؟

حجت الاسلام والمسلمین فیاض اظهار داشت: امروز فضا برای اصلاح نسل جوان باز است و باید در مناسبت های گوناگون در شهر حضور داشته باشیم تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

وی ابراز داشت: عالم به زمان بودن از شاخصه های مهم طلاب و فضلاست که با این خصوصیت می توانیم جوانان را جذب کرده و فعالیت مناسب داشته باشیم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: یک دست صدا ندارد و حضور گروهی و جهادی شما عزیزان است که می تواند اثرگذار باشد.

سخنران این جلسه تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت که مردم همچنان علاقمند و با اعتماد به روحانیت هستند؛ اما مردم روحانی را می خواهند که عالم به زمان بوده و درد مردم را بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین فیاض بیان داشت: زندگی اشرافی روحانیون، مردم را از ما جدا خواهد کرد؛ عمل و رفتار و کردار ماست که می تواند مردم را جذب اسلام و قرآن نماید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha