جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی دکتر مرندی

حوزه/ اروپایی ها همه تلاششان این است که دین را از سلامت جدا کنند و به خوبی در این عرصه موفق شدند ولی جامعه سلامت ایران هم باید برای برگرداندن دین و سلامت معنوی و اعتقادی به جامعه و با همکاری همه نهادها و مراکز علمی و دانشگاهی تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، دکتر مرندی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی که در سالن همایش های دفترتبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد، گفت: برای برگزاری بهتر این همایش لازم است از مراجع تقلید و علما  و مسئولین حوزه قدر دانی و تشکر کرد.

رئیس ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی اظهار داشت: معتقدیم این همایش ها می تواند به ارتقای سلامت معنوی جامعه کند، چرا که اروپایی همه تلاششان از 100 سال پیش این بوده که دین را از سلامت جدا کنند و به خوبی در این عرصه موفق شدند، ولی جامعه سلامت ایران هم باید برای برگرداندن دین وسلامت معنوی و اعتقادی به جامعه و با همکاری همه نهادها و مراکز علمی و دانشگاهی تلاش کند.

وی افزود: غربی ها در عرصه سلامت سالها در حال فعالیت هستند، ولی چون اعتقادی به دین و مذهب ندارند، نتوانستند توفیق چندانی داشته باشند، اما مسئله دعا و معنویت مسئله ای است که نمی توانند حتی مذهبی های سایر مذاهب از کنار آن براحتی بگذرند، چون تأثیر دعا را در سلامت جسمی خود مشاهده کردند.

مرندی اظهار داشت: نباید هدف توجه به سلامت معنوی تنها زندگی برای چند روز اضافه در دنیا بعد از درد و مرض و شفای مریضی باشد، بلکه باید طوری حرکت و برنامه ریزی کرد که سلامت معنوی در همه ابعاد زندگی انسان دخالت و تجلی داشته باشد.

رئیس ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی اظهار داشت: این کاری است که جامعه سلامت کشور با همکاری حوزه های علمیه می تواند آن را به سامان برساند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha