جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسسه فرهنگي قرآني پيامبر اعظم(س) ساري

حوزه/ با حضور رئیس و اعضای موسسه فرهنگی قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری در منزل سردار شهید طوسی، از جدیدترین کتاب تولید شده نشر سردار شهید طوسی با عنوان «عروس حضرت قرآن» پیرامون انعکاس کلام الهی در شخصیت و اندیشه حضرت فاطمه زهرا(س) رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران،حجت الاسلام محمود دیانی، رئیس موسسه پیامبر اعظم(ص) ساری در دیدار با خانواده و جمعی از همرزمان سردار شهید طوسی بیان کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند و دیدار و دلجوئی از آنان، موجب ادای دین به ارزش‌های انقلاب اسلامی و اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه می شود.

رئیس موسسه پیامبر اعظم(ص) ساری با اشاره به نظر برخی مفسران قرآن کریم در تفسیر آیات سوره قدر مبنی بر نزول سالانه اسرار قرآنی به وجود مقدس امام زمان(عج)، بر لزوم نوخوانی و بازخوانی آموزه های قرآنی با توجه به روایت اهل البیت (علیهم السلام)، برای نسل های جدید تاکید و فلسفه اصلی تشکیل موسسه پیامبر اعظم(ص) توسط عده ای از اساتید رشته های الهیات دانشگاه های مازندران را همین امر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف تاسیس موسسه پیامبر اعظم(ص)ساری، انتقال مفاهیم و فرهنگ قرآنی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و در راستای اعتلای همان آرمانی است که شهیدان گرانقدر از جمله سردار شهید طوسی، فداکارانه به دنبال آن بودند.

رئیس موسسه پیامبر اعظم(ص) ساری در ادامه، گزارش کوتاهی از فعالیت نشر شهید طوسی ارائه و اعلام کرد: نشر سردار شهید طوسی در مهر 95 شروع به فعالیت نموده و در این مدت، 13 عنوان کتاب در حوزه مباحث قرآن و اهل بیت ع چاپ و تولید نموده است.

وی گفت: جدیدترین کتاب تولید شده نشر سردار شهید طوسی(وابسته به موسسه پیامبر اعظم(ص) ساری)، با عنوان "عروس حضرت قرآن" پیرامون انعکاس کلام الهی در شخصیت و اندیشه حضرت فاطمه زهرا(س) است که توسط همسر سردار شهید طوسی و تنها یادگار آن شهید والامقام، خانم دکتر سمیه طوسی(مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران) و مسئولین موسسه پیامبر اعظم(ص) رونمایی شد.

 سمیه طوسی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در ادامه این برنامه به نماینگی از خانواده شهید، ضمن تشکر از مسئولان وکارکنان موسسه فرهنگی قرآنی پیامبر اعظم(س) ساری و اظهار خوشحالی از روند امور موسسه و تولیدات نشر شهید طوسی به بیان خاطراتی آموزنده از پدر شهیدشان و نیز پدر و مادر شهیدان طوسی پرداختند.

 علی کاوه، رئیس حوزه ریاست موسسه پیامبر اعظم(س) ساری و همرزم سردار شهید نیز در سخنانی کوتاهی از رشادت ها و دلاوری  و سجایای اخلاقی آن سردار بزرگ به عنوان یکی از علاقمندان و یادآوران شخصیت شگرف حضرت عباس(ع) یاد کرد.

در پایان این برنامه، جهت تکریم و تجلیل از مقام ارجمند خانواده شهیدان طوسی، تندیس یادبود از سوی موسسه پیامبر اعظم(ص) به همسر مکرمه سردار شهید طوسی اهداء شد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha