جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مبارزه با جریان های تکفیری

حوزه/ اولین نشست علمی بررسی پدیده افراط گرایی و راه های مبارزه با آن با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدیریت کنفرانس جهانی مبارزه با جریان های تکفیری در دانشگاه کرکوک عراق برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اولین نشست علمی بررسی پدیده افراط گرایی و راه های مبارزه با آن با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدیریت کنفرانس جهانی مبارزه با جریان های تکفیری در دانشگاه کرکوک عراق برگزار شد.

نخستین سخنران این مراسم دکتر عباس حسن تقی رئیس دانشگاه کرکوک بود که در سخنان خود گزارشی از فعالیت های دانشگاه کرکوک و نقش آن در حمایت از مسالمت اجتماعی عراق سخن گفت و پس از وی دکتر محسن الفریجی در سخنانی به نیابت از وزیر آموزش عالی عراق، به تشریح برنامه های این وزارتخانه برای مبارزه با افراط گرایی و ترویج فرهنگ اعتدال پرداخت و از دانشگاه کرکوک به خاطر میزباین این نشست علمی قدردانی کرد.

در بخش بعدی این نشست، پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا خوشخو قرائت شد.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین زمانی رئیس هیئت مدیره کنفرانس جهانی مبارزه با جریان های تکفیری در سخنان خود به تشریح برنامه های این کنفرانس در مبارزه با افراط گرایی پرداخت و تاکید کرد: برای از بین بردن این جریان ها همه امت اسلام باید دست به دست هم بدهند.

در بخش بعد از ظهر این نشست شرکت کنندگان به ارائه مقالات مکتوب خود در زمینه محورهای مورد نظر نشست پرداختند و به موضوعاتی همچون دلیل روی آوردن موج افراط گرایی به جوامع اسلامی، چگونگی محافظت از جوانان در برابر جریان های افراطی و مسئولیت شبکه های اجتماعی در این زمینه اشاره کردند و بر ضرورت ایجاد راهکارهای لازم برای کنترل افراط گرایان و خانواده های آنها و بازگرداندن آنان به جامعه تاکید کردند.

در پایان نیز کمیته برگزار کننده این نشست علمی به قرائت بیانیه پایانی خود پرداخت و در حاشیه این نشست نیز بیانیه همکاری فرهنگی مشترک میان دانشگاه کرکوک و کنفرانس جهانی مبارزه با جریان های تکفیری به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha