جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ کارگاه تلبس در حوزه علمیه گیلان

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به ارشاد دارد، گفت: منبر و محراب، دو رکن مهم طلبگی است که باید به آن عمل کنند، کار طلاب کنونی از علمای ۱۰۰ سال گذشته به شدت سخت تر است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام مهرداد چوگانی، شامگاه شنبه در کارگاه تلبس که در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه لباس روحانیت، آبروی هزار ساله دارد، اظهار داشت: علما تلاش های بسیاری کرده اند تا اعتبار این لباس حفظ شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه رضویه شیراز، علم و تقوا را دو بال و ویژگی طلبگی دانست و تصریح کرد: طلاب باید بدانند که تا تهذیب به دست نیاورده اند، ملبس نشوند، تا زمانی که طلاب ملبس نشده اند مردم از آنان انتظاری ندارند اما هنگامی که ملبس شدند انتظار های فراوانی دارند که به حق بوده و باید به آنان عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه کار ها باید برای خداوند و با اخلاص انجام شود، عنوان کرد: تهذیب و خودسازی یکی از راه های موثر در طلبگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام چوگانی خاطرنشان کرد: طلابی که می خواهند ملبس شوند باید در مرحله نخست هدف و نیت خود را مشخص کنند درواقع لباس روحانیت باید محل خدمت برای طلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیاز به ارشاد دارد، خاطرنشان کرد: دو عرصه منبر و محراب، اساس مهم طلبگی است که باید به آن عمل کنند، کار طلاب کنونی از علمای 100 سال گذشته به شدت سخت تر است چراکه کار علما در آن زمان با مردم عوام بود که به دلیل عدم وجود ارتباطات از جامع بی اطلاع بودند اما امروز طلاب با مردم و جوانانی در ارتباط هستند که دانش و علم بسیاری دارند، از این رو طلاب باید مطالعات خود را افزایش دهند.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز ادامه داد: در شبکه های اجتماعی شبهات بسیاری وجود دارد که اگر طلبه اطلاعات خود را به روز نکند نمی تواند در جامعه پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: یادگیری یک زبان خارجی و مسلط بودن به رایانه و شبکه های مجازی جزو ضروریات طلاب به شمار می رود چراکه که جوانان نیز به آن مسلط هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha