جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: صدا و سیما حکم دانشگاه را دارد و مسئولین این نهاد نیز باید بدانند که با روح و روان مردم سرو کار دارند، گفت: کار صدا و سیما تعلیم و تربیت جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در نشستی با مدیر کل صدا و سیمای استان کرمانشاه، با تبیین وظایف سنگین رسانه ملی در قبال آحاد جامعه اسلامی، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف صدا و سیما ی استان ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری است .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید از تهاجم فرهنگی دشمن که خانواده و نسل جوان ایرانی را مورد هجوم قرار داده، غافل شد، گفت: امروز همه مردم گرفتار سبک زندگی وارداتی هستند که هیچ ارتباطی با زندگی ایرانیان ندارد.

 وی با اشاره به حدیث شریف رسول خدا(ص) که می‌فرماید:«مِنْ‌ سَعَادَةِ الْمَرْءِ أَنْ یَتَّسِعَ مَنْزِلُهُ»؛ ‌از سعادت آدمی است که خانه‌اش وسیع باشد، گفت: با اجرای سبک زندگی اسلامی، ایرانی نباید آپارتمانهای قفس مانند جایگزین خانه و عمارت های زیبای ایرانی می شدند.

آیت الله مصطفی علما با بیان آیه 259 سوره مبارکه بقره که می فرماید: «... فَانظُرْ إِلَى طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ... به خوراک و نوشيدنى خود بنگر...، افزود: اگر به دستورات دینی در برابر سبک زندگی وارداتی که غذا و خوراک مردم ایران را متاثر نموده عمل کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

امم جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه متاسفانه فست فودهایی که مشکلات فراوانی برای سلامتی جامعه ایجاد می کند در حال گسترش بین مردم است، گفت: در مقایسه با غذاهای ایرانی باید تاسف خورد که چنین خوراک های مضری در حال جایگزین شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: صدا و سیما حکم دانشگاه را دارد و مسئولین این نهاد نیز باید بدانند که با روح و روان مردم سرو کار دارند، اظهار کرد: کار صدا و سیما تعلیم و تربیت جامعه اسلامی است.

آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه بصیرت بخشی به جامعه خصوصا بصیرت سیاسی نیز بسیار مهم است، ادامه داد: ملتی که دارای بصیرت نباشد همواره در معرض آسیب و چپاول از سوی قدرتهای بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: بی بصیرتی مردم در زمان قاجار و پهلوی ایران را به جولانگاه دزدی و جنایت مبدّل نموده بود و نفت ایران را با قراردادهای صد ساله  به یغما می بردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خصوص فعالیت صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت: بایستی تلاش کرد که تنوع و جذابیت برنامه ها بیشتر شود و صرفا از یک گویش خاص استفاده نکرد. همچنین فراموش نشود که فارسی، زبان معیار و ملاک همه است و در حفظ و گسترش زبان فارسی بیشتر کوشش شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha