جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نجات انسان معاصر در گرو شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) است. حضرت بر انسان سازی، جامعه سازی و نظام سازی براساس آموزه های دین و قرآن تاکید دارند که باید به آن ها توجه کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز در اولین اجتماع بانوان فاطمی، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه هر آنچه که شخصیت حضرت زهرا(س)  برای بشریت وجود دارد، خیر و مرحمت است، گفت: شخصیت حضرت فاطمه(س)، شخصیت ملکوتی است و درک و توصیف ایشان بسیار مشکل است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) می فرماید: اگر نبود فاطمه(س)، تو و علی را خلق نمی کردم ، یعنی فلسفه خلقت و آفرینش  عالم  همه به حضرت فاطمه(س) بر می گردد و حضرت فاطمه(س) برای نجان زندگی انسان و  نشان دادن ارائه الگوی فرهنگی و اجرایی در تمام شئون زندگی عصرها و نسل ها آمده است .

وی با بیان اینکه باید جامعیت شخصیت حضرت زهرا(س) را شناخت و به دیگران معرفی کرد، افزود: کسی که می خواهد شب قدر را درک کند، باید حضرت فاطمه(س) را بشناسد، لذا درک شب قدر معرفت و شناخت نسبت به حضرت را می خواهد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منظور از شناخت حضرت زهرا(س)، مقام ولایت ایشان است، گفت: نجات انسان معاصر در گرو شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) است، حضرت بر انسان سازی، جامعه سازی و نظام سازی براساس آموزه های دین و قرآن تاکید دارند که باید به آن ها توجه کرد.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به بانوان شرکت کننده در اجتماع بانوان فاطمی، این اجتماع را نماد ارادت به حضرت فاطمه(س) بیان کرد و افزود: این نماد و نمود باید تبدیل به فکر و اندیشه و اخلاق عملی شود.

وی افزود: امروز غرب با توطئه های مختلف و وعده هایی که می دهد، اخلاق و فکر جامعه ما را تهدید می کند، و با مدل و زندگی غربی دائقه سازی می کند، این در حالی است  امروز در کشور بانوانی با الگوی برداری از سیره حضرت زهرا(س) فعالیت های فرهنگی، علمی  و اجتماعی زیادی انجام می دهند، که می توانند برای سایر بانوان الگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه کسانی که حضرت فاطمه(س) را الکو قرار می دهند، خود الگویی برای سایر زنان و مردان می شوند، افزود: به برکت آموزه های انقلاب اسلامی زنان ایران تاریخ ساز هستند.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور و خنثی شدن توطئه های و دسیسه های دشمن، به نقش و اهمیت زنان و مردان ایرانی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:رهبر انقلاب اسلامی راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و آینده روشنی را برای کشور ترسیم کرده اند. بانوان حوزوی و دانشگاهی ما امروز می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تلاش کنند، تا بتوانند آینده ای روشن برای کشور رقم زنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم که با قرائت قرآن کریم، مدیحه سرایی، اجرای سرود و مسابقه همراه بود، از بانوان تاثیرگذار مشهدی در عرصه های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، سوریه و عراق در مبارزه با داعش، همسران شهدا و خادمان پیشکسوت تقدیر شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha