جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبلیغ

حجت الاسلام زمانی با ارائه ارائه آماري از تعداد جلسات و گفتگوهاي دینی كه در سال ۱۳۹۷ با گردشگران در مدرسه ناصریه صورت گرفته است، گفت: تعداد گردشگران حاضر در جلسات گفتگو از ابتداي سال ۱۳۹۷ تاكنون در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه بيش از ۲۶ هزار نفر بوده است .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  دومين نشست ملي گردشگري معنوي كه به ميزباني آستانه مقدسه کریمه اهل‌ بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها) در شهر مقدس قم برگزار شد؛ در اين نشست نمايندگاني از شهرهاي اصفهان، يزد و كاشان كه از شهرهاي فعال در زمينه گردشگري مذهبي محسوب مي‌شوند و سالانه ميزبان بيشترين حجم گردشگران از كشور‌هاي مختلف هستند، شركت داشتند.

حجت الاسلام محمدرضا زماني که به نمایندگی از حوزه علميه اصفهان در این نشست شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: شركت‌كنندگان در اين نشست به ارائه برنامه‌هاي خود در حوزه گردشگري و تبليغ توريسم پرداختند.

وی ابراز کرد: مدرسه علميه ناصريه و فعاليت‌هاي تبليغي توريستي اصفهان چون سال های گذشته پيشتاز در عرصه تبليغ بين الملل معرفي شد که  دليل آن تنوع برنامه‌ها و فعاليت‌هاي تبليغي، برنامه‌هاي مستمر در طول سال و حجم انبوه گردشگراني كه ميزبان آنها در جلسات و گفتگوهاي متعدد بوده است.

مبلغ زباندان اصفهان تصریح کرد: فعاليت‌هاي تبليغي و آموزشي انجام شده در حوزه علمیه اصفهان و همچنين ارتباطات و تعاملات صورت گرفته با ساير شهرهاي داخلی و خارج از كشور از تهران تا امارات جهت تبليغ بين‌الملل و توريسم برای دیگر نمایندگان تشریح شد.

وی با ارائه آماري از تعداد جلسات و گفتگوهاي دینی كه در سال 1397 با گردشگران در اين مدرسه صورت گرفته است، گفت: تعداد گردشگران حاضر در جلسات گفتگو از ابتداي سال 1397 تاكنون در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه بيش از 26 هزار نفر بوده است .

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: تبليغ چهره به چهره با گردشگراني از كشورهاي اروپايي، آسيايي، آمريكاي جنوبي و آفريقايي و حتی استراليا در قالبهاي گروهي و انفرادي توسط مبلغین زباندان ذیل معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان انجام شده است که اين تبليغ ها به زبانهاي انگليسي، فرانسوي، اسپانيايي و عربي بوده است.

وي در ادامه افزود: هچنين در اين مدرسه تبليغي توريستي دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي گردشگراني كه تمايل دارند بيشتر با اسلام و مباني آن آشنا شوند  برگزار مي‌شود كه مورد استقبال گردشگران و حتي راهنما‌هاي آنها قرار گرفته است و در همين سال جاري تعداد قابل توجهي از توريست‌ها كه عمدتاً از اهالي علم و اساتيد دانشگاهي بوده‌اند براي شركت در اين دوره ثبت نام كرده و از محتواهای آموزشی استفاده کرده  اند.

وی بیان کرد: از جمله تفاوت‌هاي اصلي بين تبليغ توريسم در اصفهان و ديگر شهرهاي توريستي، دائمي بودن برگزاري برنامه‌هاي تبليغي است؛ در همه شهرهاي توريستي، اغلب فعاليت‌هاي موسمي و مناسبتي صورت مي‌پذيرد و عمدتاً برنامه‌ها در زمان‌ اوج گردشگر (هاي سيزن) انجام مي‌شود و در طول سال فعاليت تبليغي وجود ندارد

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: اين در حالي است كه مدرسه تبليغي توريستي ناصريه در مسجد امام اصفهان فعاليتي دائمي دارد، تفاوت ديگر وجود نمايشگاه دائمي براي گردشگران در اين مدرسه هست و سومين فرق عمده، امكان برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي گردشگران خارجي است؛ اين دوره‌ها با خصوصياتي كه دارد، براي اولين بار در حوزه توريسم مذهبي در ايران انجام شده است و اميد واريم كه بتوانيم اين فعاليت را گسترش دهيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha