جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: عدالت به معنای رسیدن حق به هر صاحب حقی است و همه پیامبران و ائمه اطهار (ع) برای اجرای عدالت مبارزه کردند و این موضوع از آموزه های دینی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، عصر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین به بیانیه مقام معظم رهبری که در آن به موضوع عدالت  پرداخته شده است، گفت: دستاندازان به بیت المال و اَشراف در مقابل انبیا ایستادند، زیرا تحمل اجرای عدالت را نداشتند.

وی با بیان این که دست اندازی به بیت المال کاری غیر شرعی است، افزود: عدالت به معنای رسیدن حق به هر صاحب حقی است و همه پیامبران وائمه اطهار (ع) برای اجرای عدالت مبارزه کردند و این موضوع از آموزه های دینی ماست.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: از نظر شخصیت و کرامت انسانی هر کسی حق حفظ کردن جایگاه خود را دارد و بنا براین تحقیر و سرکوب افکار عمومی جامعه نوعی بی عدالتی است.

وی با تاکید بر این که طبق آموزه های دینی نباید از محرومین و مستضعفین غافل بود، اظهار کرد:  بی تفاوتی نسبت به محرومین جامعه در هر جای دنیا غیر عادلانه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با انتقاد از کسانی که بیان می کنند چرا باید به مردم مظلوم برخی کشورها کمک کنیم، بیان کرد: از خود گذشتگی و ایثار نسبت به برادران دینی بارها در آیات قرآن کریم به خوبی آمده، ولی متاسفانه برخی در جامعه اشکال می کنند که چرا باید به مردم غزه، سوریه، عراق، یمن و فلسطین کمک کنیم باید به تاریخ اسلام و آیات قرآن مراجعه نماییم و ببینیم که فرهنگ ایثارگری چقدر مورد ستایش قرار گرفته است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha