جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان:

حوزه/ معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا سلام الله علیها گرگان گفت: محققین و طلاب حوزه های علمیه باید مطالعات عمیقی در مسائل پیرامون انقلاب داشته باشند و با دفاع از حقانیت اسلام، توطئه های دشمنان را خنثی نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان، در نشست بصیرتی که با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی که در حوزه انقلاب مورد مطالعه قرار می گیرد، دستاوردها و دستیابی به اهداف و آرمان های انقلاب است.

وی بحث از اهداف و دستاوردهای انقلاب را حساس ترین موضوعی دانست که در عرصه جامعه بین دولت، ملت و نیز بین موافقان و مخالفان داخلی و خارجی مطرح می شود و در واقع همین مسئله مبنای حفظ تداوم انقلاب و ارزش های ایجاد شده آن خواهد بود.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان با طرح این سوال که انقلاب اسلامی ایران تا چه حدی توانسته به اهداف خود دست یابد، خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال کلیدی وظیفه همه دستگاه هاست که با کمک اندیشمندان و صاحبان قلم به معرفی دستاوردهای انقلاب بپردازند تا بتوان به راه های بیشتری جهت حفظ و تداوم انقلاب دست یافت.

وی در راستای آرمان های انقلاب گفت: آرمان های انقلاب همان اهداف انقلاب است که مردم به منظور دستیابی به آنها علیه رژیم پهلوی قیام نموده و تا سرنگونی آن از پای ننشستند.

استاد حوزه برای رسیدن به اهداف انقلاب توجه به سه مسئله را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اهداف انقلاب را باید در شعارهای مردم، گفتار سردمداران و رهبران و نیز نقطه نظرات مردم جستجو کرد.

دوست محمدیان به تقسیم بندی اهداف انقلاب پرداخت و عنوان کرد: از جمله اهداف انقلاب؛ آرمان های فرهنگی و اجتماعی است که مهمترین آن، ایجاد محیط سالم برای رشد فضایل اخلاقی، مبارزه با فساد، بالا بردن سطح آگاهی های مردم از طریق رسانه ها و مطبوعات و ... است و در یک کلام می توان گفت: "احیای دین و معنویت" در عرصه فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف انقلاب است که به گفته استاد مطهری ارکان واقعی انقلاب و مایه حیات انسان است.

وی سرنگونی نظام ظلم، ایجاد نظام دینی، توجه به آراء مردم در اداره کشور، نفی هرگونه ستمگری و ستم پذیری را از اهداف سیاسی انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: پایان بخشیدن به غارت های خاندان سلطنتی و پهلوی، جلوگیری از سلطه بیگانگان، ریشه کن کردن فقر و رسیدگی به روستاها و ... از اهداف اقتصادی انقلاب است.

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا سلام الله علیها گرگان، تأسیس جمهوری اسلامی را از مهمترین اهداف انقلاب برشمرد و اضافه کرد: شکل گیری جمهوری اسلامی از نگاه امام خمینی رحمه الله علیه بزرگترین ثمره انقلاب است و در سایه آن استقلال و آزادی حفظ خواهد شد، لذا امام راحل حکومت اسلامی را بر پایه قوانین اسلامی می داند که در آن استقلال کاملاً حفظ می شود.

دوست محمدیان ضمن توصیه بر بازخوانی وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی رحمه الله علیه و با استناد به آن، اسلام و حکومت اسلامی را پدیده الهی دانست که با بکار بستن آن سعادت تأمین می شود و قدرت آن را خواهد داشت که قلم سرخ بر ستمگری ها و چپاول ها، فسادها و تجاوزها بکشد و انسان ها را به کمال مطلوب خود برساند وی همچنین در این رابطه می فرمایند: «حفظ اسلام در رأس همه واجبات است».

وی با اشاره به ضرورت بررسی و مطالعات پیرامون دستاوردهای انقلاب و با استناد به کلام امام خمینی در خصوص تهدیدات دشمن علیه این نظام ادامه داد: متاسفانه مهمترین دستاورد انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، در معرض تهدیدات دشمنان قرا گرفته به طوری که از یک طرف تهدید به براندازی جمهوری اسلامی نموده و از سوی دیگر در جنگ روانی علیه ملت ایران تلاش دارند جامعه را از انقلاب خود پشیمان و شرمنده نمایند.

مبلّغ حوزه، ضمن تاکید بر بازخوانی و برجسته سازی دستاوردهای انقلاب با استناد به وصیتنامه الهی-سیاسی امام رحمه الله در پاسخ به ادعای کسانی که قائلند دین اسلام دین ارتجاعی است و با توجه به اینکه تکنولوژی و نوآوریِ امروز کارآیی ندارد، اذعان کرد: اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه و ظلم و ستم و ...چیزی نیست که به مرور زمان و در طول تاریخ کهنه شود بلکه تمام این مسائل را عقل بشر تایید می کند.

دوست محمدیان در ادامه با استناد به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی یادآور شد: اگر مراد از مظاهر تمدن؛ اختراعات، ابتکارات و صنعت های پیشرفته باشد که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچگاه اسلام و نیز هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم و صنعت مورد تاکید اسلام و قرآن است.

وی با اشاره به تشکیل حکومت از سوی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه، ادعای جدایی دین از سیاست را مردود دانست و براساس فرمایش حضرت امام افزود: قرآن کریم و سنت رسول الله آن مقدار که در حکومت و سیاست احکام دارند، در سایر چیزها ندارد بلکه بسیاری از احکام عبادی اسلام، عبادی سیاسی است که غفلت از آنها مصیب هایی بدنبال خواهد داشت.

استاد مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرگان خطاب به طلاب تاکید کرد: محققین و طلاب حوزه های علمیه باید مطالعات عمیقی در مسائل پیرامون انقلاب داشته باشند و با دفاع از حقانیت اسلام، توطئه های دشمنان را خنثی نمایند.

دوست محمدیان در ادامه به دستاوردهای انقلاب پرداخت و اظهار کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب؛ دستاورد سیاسی یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی است که بواسطه این سرنگونی تغییرات و تحولات اساسی در کشور ایجاد شد، چنانچه می توان گفت: «بزرگترین مانع  این تحولات رژیم پهلوی» بود.

وی تحقق حکومت مردم بر سرنوشت سیاسی خود و نیز تحول روحی و معنوی در مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و بیان کرد: به استناد کلام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای: «در طول تاریخ ما هیچ حادثه ای مانند حادثه پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده که مردم در آن نقش مستقیم داشتند»، در واقع این دستاوردها، انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها متمایز کرد.

عضو هیئت مدیره موسسه قرآنی الزهرا سلام الله علیها گرگان ضمن اشاره به آسیب های انقلاب ابراز کرد: متاسفانه دشمنان داخلی و خارجی و دوستان ناآگاه در تلاشند تا مردم را از اصل نظام و انقلاب دور سازند، لذا تبیین درست اهداف و دستاوردهای انقلاب از جمله وظایف طلاب علوم دینی است تا با شناختی صحیح در راستای تحقق این اهداف تلاش نمایند.

دوست محمدیان در پایان گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم، لذا باید با توکل بر خدا برای حفظ نظام و اسلام ایستادگی و مقاومت کنیم، با قیام لله، حمایت و روشنگری همچون گذشته به پیروزی دست خواهیم یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha