جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آیات قرآن گفت: در هر کاری از جمله وقف باید دو عنصر اخلاص و تفکر رعایت گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمد حسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند جنوبی امروز در همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی، در بیرجند اظهار داشت : تحقق پیروزی انقلاب با دست خالی در برابر دنیای شرق و غرب معجزه بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، تمام دنیا در برابر ما قرار گرفتند و تلاش کردند انقلاب را به شکست بکشانند، عنوان کرد: ما حتی قادر به تولید سیم خاردار هم نبودیم، اما با همه اینها جنگ را با سرافرازی پشت سر گذاشتیم.

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: بعد از فتح خرمشهر صدام موشک باران شهرها را شروع کرد چون فکر می کرد دارد می بازد، اما ما به سرعت توان موشکی را ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: درحالی از جنگ خارج شدیم که اولا یک وجب از خاک میهنمان در دست بیگانه نماند و ثانیا به یک قدرت موشکی تبدیل شدیم .

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در دهه 90 تمام دنیا پشت داعش قرار گرفت و  برای طراحی خاورمیانه جدید برنامه ریزی کردند و حتی نقشه آن را هم کشیدند، اما ملت ما نخواست این اتفاق بیافتد و آنها نتوانستند کاری انجام دهند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه در بخش های مختلف بعد از 40 سال مبارزه با استکبار اعلام کردند رتبه اول علمی در منطقه و رتبه سیزدهم در قدرت نظامی دنیا را کسب کرده ایم، گفت: در بین مسائل امیدوارکننده و افتخارآمیز یک سری ضعف های باورنکردنی داریم. فسادی که گاهی صحبت می شود، اگرچه با فساد دوران طاغوت قابل مقایسه نیست، چون تمام دربار درگیر فساد بودند، اما این فساد در شان ملت نبوده و با نظام و اعتقادات ما سازگار نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه باید یک بازنگری کنیم، بیان داشت: دشمن می خواهد وانمود کند که شما ناتوانید و پیشرفتی نداشتید و می خواهند ضعف های ما را برجسته کنند .

حجت الاسلام مختاری متذکر شد: امام اگر به شوروی، آمریکا و اروپا تکیه می کرد هرگز انقلاب پیروز نمی شد و اگر در منطقه سراغ التماس از کشورها می رفتیم تا سال ها نتیجه نمی گرفتیم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد  وانمود کند ما نمی توانیم، گفت: نقاط قوت ما مربوط به جایی است که هویت انقلابی خود را باور کردیم و از فرهنگ خودمان که یک معدن است آنچه نیاز است، استخراج کردیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهید بهشتی گفت «ما تشنگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»، افزود: این فرهنگ باید در ما زنده شود و براساس آن، وقف جایگاه پیدا می کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آیات قرآن ابراز داشت: در هر کاری از جمله وقف باید دو عنصر اخلاص و تفکر رعایت گردد.

مختاری با بیان اینکه وقف یکی از رفتارهای قرآنی و اهل بیتی است و باید مومنین توجه بیشتری کنند، خاطرنشان کرد: باید هرکدام از این موضوعات به خوبی تبیین شود تا بسیاری از مشکلات جامعه ازبین برود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha