جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی خادمان ستاد مردمی راهنمای زائران اربعین

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی شاهرودی با اشاره به وقوع اتفاقات تلخ و شیرین در راهپیمائی اربعین، این وقایع را فرصتی برای تبلیغ دین دانست و گفت: متاسفانه ما هنوز اربعین و این تجمع عظیم را به طور کامل نشناخته ایم. اگر این اجتماع در دست صهیونیست های غاصب بود به بهترین وجه از آن استفاده می کردند تا با همین تجمع دنیا را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام هاشمی شاهرودی، در گردهمایی خادمان ستاد مردمی راهنمای زائران اربعین که عصر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان این که باید قدر اربعین را بدانیم و بهترین عملکرد را در این تجمع عاشورایی داشته باشیم، گفت: ما شیعیان اهل بیت(علیه السلام) باید طبق سیره ایشان حرکت و رفتار کنیم زیرا به عنوان یک شیعه موظفیم همه سکنات و حرکات خودمان را طبق سیره حضرات معصومین تطبیق دهیم.

وی افزود: بحث اربعین امام حسین علیه السلام از زمان امام حسن عسگری علیه السلام شروع شد که بزرگترین اجتماع شیعیان دنیا همین اربعین است. متاسفانه ما این اربعین و تجمع اربعین را بطور کامل نشناختیم. اگر این اجتماع در  دست صهیونیست های غاصب بود به بهترین وجه می توانستند از این اجتماع استفاده کنند و با همین تجمع دنیا را بگیرند.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی خاطر نشان کرد: گردهمائی اربعین را باید غنیمت بدانیم چرا که یک دوره تبلیغ دین در این اجتماع نهفته است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به ورود طلاب زباندان به عرصه خدمت به زائران اربعین، گفت: در مجموعه در تحت فعالیت ما طلاب مبلغ که برای تبلیغ در این تجمع عاشورایی حضور می یابند به ۸ الی ۱۰ زبان دنیا آموزش دیده اند  چرا که هر انسان با روحیه و زبان و فرهنگ خاص خود خواهان ارتباطی در شان خود او است. سیره اهل بیت(علیهم السلام) هم در مواجهه با افراد گوناگون این گونه بود.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی با اشاره به وقوع اتفاقات تلخ و شیرین در راهپیمائی اربعین این وقایع را فرصتی برای تبلیغ دین دانست و گفت: در خیلی از مواقع پیش آمده است که بسیاری از زئران در پیاده روی اربعین از دوستان یا خانواده خود عقب افتاده و گم شده اند، حال در این شرایط باید توجه داشته باشیم که با یک فرد گمشده چگونه ارتباط بگیریم زیرا این حالت می تواند بهترین فرصت برای ارتباط گیری و ارائه و تبیین معارف اهل بیت(ع) است

وی افزود: در جامعه ما هم خیلی ها گم شده اند! به عبارت روشن تر در روایت وارد شده است، وقتی مردم دستشان از امام زمان(عج) کوتاه می شود و از وجود ایشان محروم هستند در حقیقت گم شده و یتیم گشته اند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha