جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ خانم زهرا پور در نشست «آیین همسرداری و تربیت فرزند»، گفت: آشنایی با مهارت های کلامی یکی از اصول اولیه زندگی مشترک است که موجب جذب طرف مقابل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم زهرا پور مشاورخانواده، در نشست مهارت های زندگی با موضوع «آیین همسرداری و تربیت فرزند»، در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت بیان کرد: معیارهای اصلی انتخاب همسر ایمان و اخلاق است، چرا که در بحث ازدواج، انتخاب درست از نظر شناخت خود فرد و طرف مقابل مهم بوده و دختر خانم ها باید بدانند که جواب مثبت را به چه علت می دهند.

وی افزود: یکی از ویژگی های آقایان کلی نگریست و معمولا ابراز علاقه را به صورت زبانی ابراز نمی کنند و خانم ها درست برعکس مردها در این مسئله هستند.

وی با اشاره به ضرورت گفت و گوی زوجین، تصریح کرد: زن و شوهر باید مهارت کلامی را فرا بگیرند؛ یعنی کلمات، جملات و همچنین تن صدا و لحن کلام خوبی را در صحبت انتخاب کنند، زیرا این مهارت باعث جذب طرف مقابل به سمت خود می شود.

مشاور خانواده تاکید کرد: زن خانواده باید در انتخاب کلمات همیشه دنبال بهترین ها بوده و قبل از سخن گفتن حتما فکر کند؛ روایت نیز از امام علی(علیه السلام) داریم که فرمودند: خداوند قلب مرد را سخت و نفوذ ناپذیر آفرید.

وی در پایان در مورد تربیت فرزند گفت: تربیت فرزند از جمله مهم ترین دغدغه های خانواده هاست که در این خصوص باید فرزندان را سیراب محبت کرد تا به انحراف کشیده نشوند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha