جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س):

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی نام و یاد مکتب فاطمی و اسلام ناب محمدی را احیا کرد و چگونه زیستن و راه زندگی عزتمندانه را به همه انسان های آزاده آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم دوست محمدیان در نشستی که با عنوان «تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» برگزار شد، بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی نام و یاد مکتب فاطمی و اسلام ناب محمدی را احیا کرد و چگونه زیستن و راه زندگی عزتمندانه را به همه انسان های آزاده آموخت.

وی ادامه داد: گذشت 40 سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی، دستاوردهایی را از قبیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و علمی برای این ملت به ارمغان آورد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرگان اظهار کرد: گفتار سردمداران انقلاب، شعارهای اصلی آنان در طول مبارزه و نقطه نظرات مردم از جمله مسائلی است که در رسیدن به اهداف انقلاب حائز اهمیت است.

دوست محمدیان در پاسخ به این پرسش که اکنون پس از سرنگونی رژیم طاغوت و برپایی جمهوری اسلامی با هدف گسترش عدالت، معنویت و تأمین سعادت مادی و معنوی، این نظام تا چه حد توانسته به جامعه آرمانی دست یابد؟ گفت: برای دستیابی به این پرسش کلیدی، همه دستگاه ها موظفند با کمک پژوهشگران و اندیشمندان، انقلاب، دستاوردها و آسیب ها را به جامعه معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم؛ معنویت، استقلال و آزادی را در سایه ی برپایی جمهوری اسلامی می خواستند.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها اهداف انقلاب را در سه بخش معرفی کرد و عنوان نمود: بخش اول سیاسی و اجتماعی است که در سایه آن ایجاد محیط سالم برای رشد فضایل معنوی، مبارزه با فساد و ارتقاء سطح آگاهی مردم بود.

دوست محمدیان، بخش دوم اهداف انقلاب را احیای دین و معنویت در بعد فرهنگی-اجتماعی دانست و توضیح داد: شهید مطهری در تبیین این بُعد می فرمایند: «معنویت از ارکان واقعی این انقلاب و مایه حیات انسان است».

وی بخش سوم را آرمان های سیاسی شامل سرنگونی نظام ظلم، ایجاد حکومت دینی، حمایت از مستضعفان، توجه به آراء مردم و تقویت سیاست نه شرقی نه غربی دانست.

استاد حوزه خواهران، عامل تحول معنوی مردم ایران را نفس مزکّی حضرت امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: ایشان همواره همه مردم را به یک نقطه توجه می داد که محور تمام افعال باید خدا باشد.

دوست محمدیان با اشاره به وصیت نامه امام راحل یادآور شد: اسلام و حکومت اسلامی پدیده الهی است که با بکاربستن آن سعادت فرزندان در دنیا و آخرت به بالاترین وجه تأمین می شود و انسان ها به کمال مطلوب می رسند.

وی همچنین در ادامه فرازهای وصیت نامه خاطرنشان کرد: حفظ نظام، اوجب واجبات است یعنی اگر بخواهد نماز و روزه معنا پیدا کند و واقعی باشد، باید این نظام حفظ شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha