جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشجویان انجمن اسلامی در نیوجرسی مراسم «حجاب امتحان کن» برگزار کردند

حوزه/ در مراسم سالانه روز «حجاب امتحان کن» که در دانشگاهی در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد، دانشجویان مسلمان از غیرمحجبه ها خواستند برای یک روز کامل حجاب را امتحان کنند و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن اسلامی دانشگاهی در ایالت نیوجرسی در آمریکا مراسم سالانه روز «حجاب امتحان کردن» برگزار کرد.

 دراین رویداد دانشجویان به پوشیدن حجاب اسلامی تشویق شده و فرصتی به دست آوردند تا آزادانه سئوالات خود را درباره حجاب و اسلام بپرسند.

راند عبدالرزاق دانشجوی سال اول عضو انجمن اسلامی در این خصوص، گفت: هدف ما این است که حجابی ها را به هم نزدیک تر سازیم. حتی اگر بعضی از اعضاء حجاب ندارند و برخی دارند، هدف ما تنها آگاهی رسانی درباره فرهنگ است.

عبدالرزاق گفت: اینکه زنان پرسش هایشان را درباره حجاب بپرسند خوب است، البته نه ازروی جهالت بلکه از روی کنجکاوی. اینکه برخی از مردم حجاب دارند به این معنانیست که آن ها نمی توانند دیدگاه مشابهی داشته باشند، همه ما شخصیت های متفاوت و ایده های مختلف داریم و این مهم است که یک فرد را بشناسیم نه اینکه فقط از روی حجابش درباره او قضاوت کنیم.

یکی از نکات کلیدی این مراسم، انتخابی بودن حجاب اسلامی بود.

کیتلین فروبست یک دانشجوی غیرمسلمان که در کلیسا حجاب به سر می کند گفت: من این مراسم را دوست دارم زیرا در عین حال که نشان می دهد چگونه خودمان را ابراز کنیم، بلکه نشان می دهد که در فرهنگ ما احترام و تکریم زنان چه جایگاه ویژه ای دارد.

 

گفتنی است در این مراسم جدای امتحان حجاب از زنان غیرمسلمان خواسته شد تا برای بقیه روز حجاب را به سر کرده و تجربه ای که از داشتن حجاب دارند در مراسم شام به اشتراک بگذارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha