جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 487639
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
مصاحبه هنرمند ایرانی با مسلمانان شهر سن آنتونیو

حوزه/ یک هنرمند مسلمان ایرانی با آغاز پروژه ای با نام «روبرویی با اسلام»، قصد دارد با جامعه اسلامی سن آنتونیو مصاحبه کرده و تصاویر آنان را منتشر سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از news4، یک هنرمند مسلمان محلی در سن آنتونیو واقع در ایالت تگزاس آمریکا، قصد دارد با اعضای جامعه اسلامی مصاحبه ای انجام دهد تا تنوع جمعیتی مسلمانان را در این منطقه به تصویر در آورد.

رامین سمندری، پس از وقوع حمله تروریستی تلخ و خونین در دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، پروژه جدیدی با نام «روبرویی با اسلام» را ایجاد کرده، این هندرمند مسلمان ایرانی قصد دارد ضمن مصاحبه و عکس برداری از مسلمانان محلی، تنوع جمعیتی و پیچیدگی های موجود در جامعه اسلامی را به نمایش بگذارد. به بیان دیگر هدف او نشان دادن زندگی شهروندان عادی سن آنتونیو است که مسلمان نیز می باشند.

این هنرمند پروژه مشابهی نیز در در گذشته عملی ساخته است.

سمندری در این رابطه گفت: در واقع این در ادامه پروژه ای است که سال گذشته انجام دادم. من از 300 تن از ساکنین سن آنتونیو عکس تهیه کرده بودم و آنان روی یک پلاکارد می نوشتند که نسل اول یا دوم یا سوم مهاجران می باشند.

وی افزود: هم اکنون دو سه هفته می باشد که در حال کار روی این پروژه هستم و از مسلمانان در مراسمی که در یادبود قربانیان حمله به کرایست چرچ شرکت کرده بودند عکس برداری کردم و موفق به گرفتن مصاحبه از 16 تن از مسلمانان محلی شدم.

سمندری گفت: در 40 سالی که در ایالات متحده بودم متوجه شدم زمانی که حرف از درک معنای مسلمان بودن زده می شود، ادراک مردم عجیب و غریب است! گاهی تعمدا و گاهی از روی ناآگاهی اسلام را نمی فهمند. به همین سبب نیز احساس می کنم که دین اسلام در اینجا هنوز در پاره ای از ابهام وجود دارد. من قصد دارم تا حد امکان توجه عمومی را به این پروژه جلب کنم. انتشار یک کتاب می تواند قدم مثبتی باشد. قرار است آخر این هفته با روابط عمومی دانشگاه جلسه ملاقاتی داشته باشم و یک کتاب یا نمایشگاه هنری از فعالیت هایم برگزار کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha