جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یمن

حوزه/ عدی التمیمی گفت: جنایت منطقه "سعوان" نشان می‌دهد که آمریکا نقش بزرگی در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن دارد و عربستان سعودی بدون حمایت و رهبری آمریکا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در حالی جنگ تجاوزگرانه سعودی ضد ملت مظلوم یمن وارد پنجمین سال خود شد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی صبح روز یکشنبه، منطقه شهرک «سعوان» در صنعا را هدف قرار دادند که این حمله تلفات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشت. این حملات وحشیانه در راستای حملات کور و غیر انسانی ضد ملت مظلوم یمن و در سکوت جوامع حقوق بشری رخ داد.

عدی التمیمی کارشناس یمنی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه، گفت: جنایت روز یکشنبه در پایتخت یمن صنعاء نشان می‌دهد که آمریکا نقش بزرگی در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن دارد و عربستان سعودی بدون حمایت و رهبری آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

جنگ یمن بدترین بحران انسانی در جهان است

وی ادامه داد: کشور مستقل جمهوری یمن پنجمین سال متوالی است که با جنگی که ائتلاف عربی تحت امر رژیم عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن راه انداخته‌اند، دست و پنجه نرم می‌کند و جنگ و درگیری در این کشور  تبدیل به یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است.

 

 

کارشناس یمنی تصریح کرد: ائتلاف متجاوزان سعودی- اماراتی سال پنجم حمله به یمن را بی رحمانه با حمله به محله ی مسکونی شهرک سعوان و مدرسه ی دخترانه الراعی – در این محله – آغازکرد و ده ها زن وکودک ودانش آموز را به خاک وخون کشید.

وی افزود: ارگان های دولتی و وزارت بهداشت یمن این حمله را یک جنایت جنگی تمام عیار ارزیابی کرد که همه ی پیمان نامه های بین المللی وحقوق بشری را زیر پا نهاده است، این نخستین جنایت متجاوزان در حق دانش آموزان و شهروندان یمنی نیست و سال گذشته چنین جنایتی در حق اتوبوس دانش اموزان مدرسه ضحیان را هنوز به خاطر داریم.

التمیمی با اشاره به تعداد مجروحان و شهدای این حمله وحشیانه گفت: در پی حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به مدرسه الراعی ، 14 تن که اکثرشان دانش آموز دختر هستند، جان باختند و 95 نفر نیز زخمی شدند.

 

قحطی در یمن بزرگ ترین فاجعه انسانی است

شهروند یمنی با بیان اینکه سخت ترین بحران دنیا را امروز در یمن شاهدیم افزود: جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.  شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی در پایان گفت: ما ملت مقاوم یمن تاکید می کنیم جنایت شهرک "سعوان "در صنعا و دیگر جنایت‌های ائتلاف سعودی تنها بر ثبات وصبر و ایستادگی و مقاومت ملت مجاهد یمن می‌افزاید . و برای ما پنهان نیست که نقش  و رهبری آمریکا در این تجاوزگری نامشروع و جنگ، وحمایت از جنایات مزدوران کثیفش  خیلی بزرگ است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha